יש תאריכים חדשים למשחקים האולימפיים בטוקיו: 23 יולי – 8 אוגוסט 2021

מאת: הועד האולימפי הבינלאומי

ממשלת יפן, הוועד האולימפי הבינלאומי, נציגי הספורט הפראלימפי , ונציגי הוועדה המארגנת של משחקי טוקיו, הסכימו היום על תאריכים חדשים לקיום המשחקים האולימפיים ה- 32 במספר שיתקיימו בטוקיו 2021.

נקבע כי המשחקים האולימפיים יתקיימו בין ה- 23 ביולי ל- 8 באוגוסט 2021 , והמשחקים הפראלימפיים בין ה- 24 לאוגוסט ל- 5 בספטמבר 2021 . ההחלטה המשותפת לכל הגופים התקבלה באמצעות שיחת ועידה דיגיטאלית .

ההחלטה על התאריכים החדשים התקבלה בהתבסס על שלושה עקרונות :

1 – שמירה על בריאות הספורטאים וכל המעורבים במשחקים ותמיכה במאמצי הכלת נגיף הקורונה בעולם.

2 –  שימור האינטרסים של הספורטאים והספורט האולימפי.

3 – לוח שנתי של אירועי הספורט בעולם.

התאריכים החדשים מעניקים לגופי הבריאות בעולם וכן למארגני המשחקים את הזמן הדרוש להילחם בתנאים המשתנים כל העת בעקבות מגיפת הקורונה.

התאריכים, שחופפים במדוייק את אלה של המשחקים שתוכננו בקיץ הקרוב, נקבעו במיוחד כדי לגרום לכמה שפחות פגיעה והפרעה ללוח התחרויות העולמי בענפים השונים, וכן להעניק מספיק זמן כדי לסיים את תהליך השגת הקריטריון בענפים השונים. מכיוון שכאמור, התאריכים נותרו זהים, כל מה שתוכנן בנושא תנאי החום הקיצוני בטוקיו יישאר כפי שתוכנן.   

תומאס באך , נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אמר לאחר שהתקבלה ההחלטה: "אני רוצה להודות לאיגודי הספורט השונים בעולם והוועדים האולימפיים על תמיכתם ועזרתם בימים האחרונים. כמו כן אני רוצה להודות לועידת הספורטאים האולימפיים עמם היינו בקשר מתמיד. אני בטוח שבשילוב כוחות נעמוד באתגר הזה. האנושות נמצאת כעת במנהרה חשוכה. המשחקים האולימפיים האלה יהיו האור בקצה המנהרה".  

אנדרו פארסונס, נשיא ועידת המשחקים הפראלימפיים הוסיף: "אלה חדשות נפלאות שהצלחנו למצוא במהירות גדולה כל כך את התאריך החדש למשחקים. אלה נותנים ביטחון לספורטאים, תמיכה לכל המעורבים באירגון המשחקים ומשהו לצפות לו לעולם כולו".

מורי יושירו, נשיא הוועדה המארגנת של המשחקים: "אני שמח שההצעה שלי לקבוע את התאריכים הזהים למקוריים התקבלה. החלטה זו תעזור לנו להתחיל את ההכנות מהר ככל האפשר. אנו נמשיך לעבוד קשה לטובת הצלחת המשחקים".

מושל טוקיו קויקה יוריקו: " כעת שיש תאריך יעד, אנו נמשיך להעניק את כל התנאים ונעשה כל מאמץ כדי לקיים משחקים מוצלחים בטוחים ומוגנים".