יצא לאור ספר היחידה לספורט הישגי 2018 – 2019

מאת: הוועד האולימפי בישראל

כמדי שנה, מוציאה היחידה לספורט הישגי, בסיוע הוועד האולימפי בישראל, את חוברת היחידה לספורט הישגי המסכמת את השנה שחלפה ומציגה את התכניות וההכנות לקראת השנה הבאה. היחידה לספורט הישגי, כזרוע המקצועית של משרד התרבות והספורט והוועד האולימפי, מחויבת בשקיפות מלאה אל מול כל השותפים לדרך בתחום הספורט ההישגי. אנו ביחידה לספורט הישגי רואים בחוברת סיכום השנה תוצר חשוב בהליך העבודה מול איגודי הספורט, מאמנים וספורטאים, כדי להבטיח שקיפות ושוויון הזדמנויות. 

שנת 2018 נפתחה עם אחת מתחרויות המטרה הגדולות אליהן מכוננת היחידה לספורט הישגי : משחקי החורף האולימפיים שהתקיימו בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה. לראשונה העפילה נבחרת ישראלית לתחרות הקבוצתית בהחלקה על הקרח וסיימה במקום ה-10. המשלחת, אשר בראשה עמד יניב אשכנזי, מתאם ענפי החורף, מנתה 10 ספורטאים אשר ברובם עמדו ביעדים שהוגדרו טרם המשחקים. תחרות מטרה נוספת אשר עמדה במוקד עבודת היחידה לספורט הישגי בשנת 2018 הייתה המשחקים האולימפיים לנוער (YOG) שהתקיימה בבואנוס איירס. המשלחת, אשר בראשה עמד מתאם הצעירים ביחידה, יאיר טלמון, חזרה עם 3 מדליות, בהן מדליית זהב של השחיינית הצעירה אנסטסיה גורבנקו במשחה 200 מעורב אישי. במהלך שנת 2019, עתידה היחידה לספורט הישגי להוציא שתי משלחות אולימפיות: הראשונה למשחקי אירופה אשר יתקיימו במינסק, במהלך חודש יוני, והשנייה לפסטיבל האירופאי לנוער (EYOF) אשר יתקיימו בבאקו במהלך חודש יולי. אנו תקווה ואמונה כי המשלחות תחזורנה עם הישגים והצלחות.

שנת 2019 מהווה תחילת הדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. החל מה- 1 לינואר 2019, יכולים הספורטאים, במרבית ענפי הספורט, לקבוע את הקריטריון האולימפי למשחקים. אנו ביחידה לספורט הישגי מאחלים להצלחת הספורטאים בקביעת הקריטריון אך מבקשים להזכיר כי קביעת הקריטריון הינה רק האמצעי ולא המטרה. מטרתנו המשותפת, יחד עם איגודי הספורט, הינה להביא להצלחת המשחקים במשחקים האולימפיים עצמם. אנו אמונה שלמה שבמהלך שנת 2019, ביחד עם צוות האימון בענפי הספורט, נסייע לספורטאים לשפר ולשדרג את יכולותיהם את לקראת טוקיו 2020.

הקדמה לספר: דני אורן – מנהל היחידה לספורט הישגי

לעיון בספר היחידה לספורט הישגי – 2018 – 2019 – הקליקו כאן!