יעל ארד נבחרה פה אחד ליו"ר הוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

יעל ארד עשתה היסטוריה הערב, כשנבחרה ליו”ר הוועד האולימפי בישראל והפכה לאישה הראשונה ולספורטאית הראשונה בתפקיד. ארד בת ה- 54, התמודדה לתפקיד כמועמדת יחידה מטעם מרכז מכבי.

היו”ר היוצא יגאל כרמי, העניק זר פרחים וגם את מפתחות המשרד לארד מיד אחרי ההצבעה פה אחד של חברי הנהלת הוועד האולימפי בישראל. כרמי, שסיים את תפקידו אחרי 9 שנים, ימשיך להוביל את פרויקט הבית האולימפי של ישראל, לבקשתה של ארד.

יעל ארד היא המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל (מדליית כסף בג'ודו במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992). היא כיהנה בשנים האחרונות כחברת הנהלה בוועד האולימפי וכיו”ר הוועדה המקצועית.

מתוך דבריה של יעל ארד מיד אחרי שנבחרה לתפקיד:

" וואו, איזו התרגשות…ראשית תודה לכל אחת ואחד מכם על האמון שאתם נותנים בי הערב.

עבורי זו נקודה משמעותית בזמן שהיא שלב נוסף במסע אישי ארוך, אבל זו גם התחלה חדשה לספורט הישראלי בו הגה הנהגת הספורט עובר לידיהם של הספורטאים – ספורטאי העבר – ושדרת ההנהגה והניהול של הספורט האולימפי בישראל יהיו לראשונה נתונים בידי אנשים שחוו את דרך החתחתים של הספורט ההישגי, שטעמו את טעמו המר של הכישלון הספורטיבי ואת טעמה המופלא של ההצלחה.

כשפרשתי, נדרתי שיבוא יום ואעשה את התיקון ואעמוד בראש הספורט האולימפי בישראל, שאשים את קהילת הספורטאים והמאמנים במרכז. החלטתי לקחת 20 שנות צינון, לצאת לעולם העסקי, ולחזור רק כשאהיה בלתי תלויה כלכלית בספורט, כדי שאוכל ללכת בדרך בה אני מאמינה.

אין לי ספק שבניהול יעיל של המשאבים הקיימים בכל המערכות הספורטיביות, בהבאת משאבים נוספים, תוספתיים כמו שאוהבים להגיד במשרדי ממשלה,   בהמשך טיפוח המאמנים, בהקצאת משאבי ענק לנוער-ההישגי ובטיפוח ובעידוד הגדלת תפקידי המאמנות והמנהלות בספורט הישראלי נוכל להמשיך ולהתעלות לגבהים חדשים.

על היותה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד: " בישראל היו עד כה רק 3 נשים יושבות ראש של איגודים – בשנים האחרונות 2 בלבד, מהאיגודים הצומחים והמצליחים בישראל. לנשים אין מונופול על יכולות הניהול, אבל הן אינן נופלות מאף גבר. והן מביאות גיוון, שונות והרבה אינטליגנציה רגשית.

אבל נשים בישראל כמעט ואינן מעיזות להתמודד על מקומן בהנהגת הספורט. בד"כ מתקשטים בהן. אם לא מזמינים אותן הן לא מצטרפות. ואנחנו מפסידים את יכולותיהן. אז הערב, אני קוראת מכאן לספורטאיות עבר, למאמנות ולנשים מובילות שהספורט יקר להן לקום ולהתמודד על תפקידי מפתח בספורט הישראלי. התרומה שלכן מסביב לשולחן בקבלת ההחלטות היא מובהקת ואתן חסרות כאן.

יותר נשים מנהלות, יותר לגיטימציה למאמנות, יותר ספורטאיות בוגרות, יותר ילדות מתאמנות!

הכרתי ואף שיתפתי פעולה בצורות שונות כספורטאית, כחברה חיצונית בוועדות וכמנהלת מתנדבת בספורט הישראלי עם כל סגני, שרות ושרי הספורט. הנהגת משרד הספורט בראשותו של השר חילי טרופר היא ללא ספק מהטובות אם לא הטובה אי פעם שידע המשרד. השקיפות הם בסיס לכל שותפות וכאן צריך להשתפר מול האיגודים, האגודות וגם מול ארגוני הרוחב ומרכזי הספורט ואני בטוחה שנצלח גם את זה.

בשנה הבאה נציין בארץ וברחבי העולם 50 שנים לרצח הנתעב, רצח צמרת הספורט הישראלי במשחקים האולימפיים במינכן ב -1972 ספורטאים מאמנים ושופטים. זו האחריות שלנו לזכור את מורשתם, להזכיר לעולם ולהיות בטוחים שזה לא יכול לקרות שוב.

"היסטוריה לא כותבים, היסטוריה עושים" , אמר דוד בן גוריון – היום חברים, כולנו יחד עושים צעד נוסף בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

כשהייתי בת 16 חלמתי להפוך להיות הג'ודוקא הטובה בעולם ובשנותיי בצמרת העולמית הגשמתי את החלום  הזה. כשפרשתי, סימנתי לי יעד לשוב כיו"ר הוועד האולימפי בישראל ולהוביל את הספורט הישראלי.

היום כאן, כיושבת הראש החדשה של הוועד האולימפי בישראל אני מבקשת לומר לספורטאים הצעירים ברחבי ישראל: אי אפשר להגשים חלומות אם לא מעיזים לחלום אז אל תוותרו על החלומות שלכם!

יגאל כרמי, היו"ר היוצא: " היום ברשותכם, לא נעסוק בעבר ובמה שהיה אלא נביט קדימה לעתיד משום שבעוד זמן קצר, אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, תתכנס ההנהלה ותבחר יו"ר חדש לוועד האולימפי, את יעל ארד.

יעל ארד היא המדליסטית הראשונה של מדינת ישראל, ברצלונה 1992. היא הראשונה שהגיעה למעמד זה והציבה את הספורט הישראלי במקום בו לא היינו קודם. יעל ארד תבחר להיות האישה הראשונה לכהן כיו"ר הוועד האולימפי. זו  בהחלט פריצת דרך. נכון שהעולם משתנה וגם עולם הספורט משתנה אבל יעל ניתבה את דרכה בסביבה מאד גברית וכך מעמידה אותנו שוב, במקום בו לא היינו קודם.

יעל מביאה אתה לתפקיד הבנה גדולה בספורט ובמיוחד בספורט האולימפי והדבר בהחלט יסייע. יעל מבינה היטב את הצד העסקי של עולם הספורט דבר שיעזור לשרת את מטרות הוועד ואת האיתנות הפיננסית שלו. כל הנקודות שציינתי הן חשובות אך החשוב מכל לדעתי, הדבר המרכזי אותו מביאה יעל לתפקיד הוא יכולת מנהיגות מוכחת.

יעל היא מנהיגה. היא מסוג המנהיגים שיחד עם אחרים תעצב ותעדכן את חזון הספורט הישראלי. אך חשוב מזה, היא תגבש סביבה את כל כוחות הספורט בישראל ותמצא את הדרך להגשים חזון זה. אני משוכנע שהספורט הישראלי, תחת הנהגתה, ימריא לגבהים חדשים."

בהצלחה.