יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס בך: "לא נסכים לגזענות או הפליה של ספורטאי או מדינה"

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומס בך, נאם הבוקר באסיפה הכללית של הוועד האולימפי הבינלאומי המתקיימת בטוקיו, בהשתתפות נציגים מ-206 מדינות. את הוועד האולימפי בישראל מייצגים היו"ר יגאל כרמי, המנכ"ל גילי לוסטיג, חברת ההנהלה יעל ארד, ואלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי הבינלאומי. 

 

בהתייחסו לנושא הגזענות וההדרה של ספורטאים מאירועים בינלאומיים בגלל נושאים פוליטיים, ואיסור על שימוש בסמלים לאומיים כהמנון לאומי ודגלי מדינות הכריז בך באופן נחרץ שהארגון לא יסכים לגזענות או הפליה מכל סוג של ספורטאי או מדינה בגלל מחלוקות פוליטיות.

 

לדבריו הוועד האולימפי הבינלאומי ימשיך להילחם בתופעה זו בכל דרך במדינות המפלות מול הוועדים הלאומיים, ובדרכים שונות של אי תמיכה כלכלית ואיסור על אירוח אירועים בינלאומיים. הוועד האולימפי הבינלאומי לדבריו יפעל באפס סובלנות גם מול ההתאחדויות הבינלאומיות המאפשרות הפלייה וגזענות מסוג זה.

 

בך הדגיש בדבריו את ההבדל בין פטריוטיות ללאומנות, וביקש לעודד שיח ולא הדרה. הוא הזכיר למדינות שהאקלים הפוליטי במדינות משתנה מעת לעת וציין כי המתנגדים הגדולים עלולים למצוא עצמם בעתיד בצד המוחלש, והאינטרס של כל מדינה ומדינה הוא לשמור על הוגנות והפרדה בין ספורט לפוליטיקה כי מחר זה יהיה גם למענם.

 

תומס בך הדגיש בדבריו  את חשיבות היציבות של הוועד האולימפי הבינלאומי כארגון, וציין שכל המשחקים הראשיים חורף וקיץ עד 2028 כבר מאויישים (ב -2019 תבחר גם העיר המארחת למשחקי החורף 2026). בך גם ציין את ההתעניינות הרבה כבר לגבי 2030 ו -2032.

 

בתמונה: תומאס בך