יוזמה משותפת של הוועד האולימפי הבינלאומי ונציבות האו"ם לפליטים יוצאת לדרך

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד האולימפי הבינלאומי ונציבות האו"ם לפליטים יצאו בהודעה ויוזמה משותפת לקראת הפורום הבינלאומי הראשון מסוגו לתמיכה בפליטים שיתקיים בג'נבה (17-18 בחודש), ובו ישתתפו נציגים מכל העולם ומ- 70 גופי ספורט שכבר חתמו על התחייבות למעורבות בפרוייקט וביניהם: קבוצת הכדורגל מילאן, איגוד הבדמינטון העולמי, הוועד האולימפי הקנדי, התאחדות הספורט ההולנדית, איגוד הג'ודו הבינלאומי וגופי ספורט נוספים.

בהודעתם לקראת "פורום הפליטים"  יצאו שני הגופים בקריאה לקדם ולאפשר גישה לכל הפליטים למתקני ספורט בטוחים, להגדיל את הגישה והזמינות של גופי ספורט ויוזמות ספורט שונים למען פליטים מכל מין וגיל, וכן לקדם ולאפשר השתתפות של ספורטאים – פליטים באירועי ספורט ותחרויות ספורט בכל הרמות.  

בהודעה מורחבת יותר לעיתונות, הוסיפו שני הגופים כי הם מתחייבים לעבוד עם כל גוף הומניטארי, פרטי או ממשלתי, בכל מקום בעולם במטרה משותפת לתת הזדמנות שווה לכל פליט מכל מדינה ובכל גיל, להתקדם ולהביע את עצמו באמצעות הספורט – כספורטאי פעיל או כאוהד.  

המליאה הכללית של האו"ם הצביעה אתמול בעד ההחלטת "הפסקת האש האולימפית" לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. ההחלטה, הקיימת ועוברת הצבעה לפני כל קיום של משחקים אולימפיים מאז שנת 1993, קוראת לכל מדינות העולם לעצור כל פעילות עויינת ולשמור על השקט למען משחקים אולימפיים מוצלחים, וזאת משבוע לפני תחילת המשחקים ועד שבוע לאחר סיום המשחקים הפאראלימפיים בטוקיו 2020.

תמונות: אילוסטרציה

פליטים – אילוסטרצייה