יגאל כרמי נפרד מאריה זייף: "הייתה בו נתינה גדולה ותפיסת אחריות שלמה"

מאת : הוועד האולימפי הבינלאומי

 

אתמול נפרדנו בצער רב מאריה זייף, חבר יקר שעזב אותנו בטרם עת. אריה היה חבר בגופים רבים ותרם רבות בציבוריות הישראלית אך נדמה לי, שלוועד האולימפי בישראל, הייתה לו פינה חמה במיוחד.

 

הוא אהב עשיה זו והפרס על מפעל חיים, שקיבל מהועד האולימפי הבינלאומי לפני כשנתיים תעיד שהיה זה הדדי.

 

אני מכיר את אריה שנים רבות אך בשש השנים האחרונות עבדנו יחד, צמוד, ברמה היום יומית. אריה שימש כאיש הכספים של הוועד וגם כאן עשה זאת בדרכו המיוחדת. הוא היה נוהג לעודד ראשי איגודים בבקשה: בואו עם תוכניות שיקדמו את הספורט. את המשאבים להם אנו כבר נמצא. לא גזבר הרואה בשמירת הקופה את המטרה העיקרית  אלא קידום הספורט בישראל.

 

הפן שני של עבודתו של אריה היה הפן הבינלאומי. אריה ייצג אותנו בכנסים ואירועים בינלאומיים רבים. אריה ידע לקשור את הקשרים עם הגורמים הבינלאומיים, לדבר בשפתם  ולייצר את האווירה המתאימה וזאת שוב, במטרה לקדם את הספורט הישראלי.

 

 אך יותר מכל היה אריה חבר אהוב. הייתה בו נתינה גדולה ותפיסת אחריות שלמה. גם בשנה האחרונה, בעת שהתנועה הייתה כבר קשה עליו, הגיע יום יום למשרדי הועד האולימפי וזאת כדי לבצע את תפקידו ולראות אם הוא יכול לעזור בכל נושא. כזה היה אריה.

 

אני, כמו רבים אחרים גאה שזכיתי להיות חברו.

 

יהיה זכרו ברוך

 

יגאל כרמי

 

בתמונה: אריה זייף ז"ל  (בצילום משמאל) עם יורם ארנשטיין מזכיר הכבוד,  זר לזכר י"א חללי מיכן בטקס הרשמי שמקיים הוועד   האולימפי בישראל מידי שנה.