יגאל כרמי מסיים את תפקידו כיו"ר הוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

"תם ונשלם מחזור טוקיו 2020. כעת, לפני שההכנות לפריס 2024 מתחילות, ולאחר שני מחזורים אולימפיים, אני באופן אישי מסיים את תפקידי כיו"ר הוועד האולימפי בישראל, ומפנה את מקומי ליו"ר הבא. מאחר ויש לי יסוד טוב להניח מי הוא או יותר נכון מי היא תהיה, אני משוכנע שיעל ארד, יחד עם ההנהלה החדשה יצעידו בגאון את הספורט הישראלי קדימה".

כך סיכם הערב בהתרגשות רבה יגאל כרמי את כהונתו כיו"ר הוועד האולימפי בישראל במשך תשע שנים, במסיבת הסיום האולימפית של משלחת ישראל לטוקיו 2020. רגע לפני סיום הערב בו הוענקו תמריצים למדליסטים האולימפים, לספורטאים והספורטאיות שהעפילו לגמרים, למאמנים ולמאמנות בסכום כולל של חמישה מיליון ₪, קיבל יגאל כרמי לפיד אולימפי למזכרת, מידיהם של מזכיר הכבוד של הוועד האולימפי בישראל יורם ארנשטיין, יעל ארד חברת ההנהלה וגילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל. איזו הפתעה!

דברי הסיכום והפרידה של יגאל כרמי הערב:

כבוד השר חילי טרופר. אריק פינטו. כל אנשי הספורט בישראל. ספורטאיות וספורטאים.
ערב טוב,

משחקי טוקיו היו יוצאי דופן בלשון המעטה. המשחקים שנועדו להיות המתוכננים והמאורגנים ביותר, תיקון למשחקי ריו היו בסוף ההיפך בדיוק. הם נדחו בשנה, עד כחודשיים לפני פתיחת המשחקים לא היה ברור האם הם יתקיימו, אבה עזב, דעת הקהל היפנית הייתה נגד, הקורונה הייתה לרכבת הרים בלתי צפויה. בקיצור מהומה רבתית. ולמשחקים אלו יצאה נבחרת ישראל, נבחרת לא קטנה, כתשעים ספורטאים וספורטאיות, נבחרת נחושה, מגוונת ומוכנה מקצועית.

היא חזרה משם כטובה בנבחרות ישראל למשחקים האולימפיים. היא חזרה עם 4 מדליות, 18 גמרים וגם הספורטאים שלא זכו, הפגינו יכולת מרשימה ומרגשת. היא עמדה בכל יעדיה והפכה לטובה מכולן עד היום.ואת המשלחת לטוקיו 2020 אהב עם ישראל, אהב מאד.
נכון, ההישגים הרשימו מאד את כולם וגם אלו שלא היו בדיוק מומחים בספורט אולימפי יודעים היום מה זה תרגיל עם סרט אבל לדעתי, הסיבה העיקרית שעם ישראל מאוהב במשלחת לטוקיו 2020 היא צניעות ספורטאיה. זה פשוט סוחף ומרגש לראות ספורטאים כל כך מוכשרים, משקיעים שנים רבות באימונים ותחרויות ובעת שהם בפסגה המקצועית שלהם, הם עושים זאת בצנעה, עם פרגון ההדדי, עם הרבה אנחנו ופחות אני.
כתוצאה מכך, הציבור בישראל התחבר והתרגש אתכם ברגעים הטובים וברגעים הפחות טובים ומהר מאד הפכתם לנכס לאומי שכולם רוצים לחבק ולקרב.

ומעבר להישגים הספורטיביים במשחקי טוקיו 2020 התקיים בפעם הראשונה, בטקס הפתיחה אזכור רצח הספורטאים שלנו במינכן, 1972. נדרשו יותר מ-40 שנה, כמעט חיים שלמים של אנקי שפיצר ואילנה רומנו וגם תומאס בך אחד כדי לתקן עיוות זה. עמדנו באצטדיון ענק וריק בטוקיו לזכרם וחשבתי שמיליארדים של צופים ברחבי העולם שומעים על הספורטאים שלנו שלא חזרו ועל המשפחות שסוף סוף מרגישות שהצדק נעשה.

זה המקום להודות לכל אלו שתרמו להצלחת מחזור טוקיו 2020. המאמנים והצוותים המקצועיים, האיגודים והאגודות ,משרד הספורט שדאג להחריג את הספורטאים בימי הסגרים ובכך תרם משמעותית להכנה טובה לטוקיו, היחידה לספורט הישגי, נותני החסות שהפכו להיות משפחה, אנשי הוועד האולימפי בישראל ומשפחות הספורטאים.
בשם הספורטאים תודה גדולה.

אז זהו זה. תם ונשלם מחזור טוקיו 2020. וכעת, לפני שההכנות לפריס מתחילות, זה המקום לרענן את השורות. לאחר שני מחזורים אולימפיים אני באופן אישי מסיים את תפקידי כיו"ר הוועד האולימפי בישראל ומפנה את מקומי ליו"ר הבא. ומאחר ויש לי יסוד טוב להניח מי הוא או יותר נכון מי היא תהיה, אני משוכנע שיעל ארד, יחד עם ההנהלה החדשה יצעידו בגאון את הספורט הישראלי קדימה.

תודה לכולם. היה לי כבוד גדול וגם כייף גדול להוביל חבורה נהדרת שכזו במשך תשע שנים. אני מקווה שנגעתי בנשמות של רבים מכם. בשלי נגעתם, ועוד איך נגעתם. ערב טוב.

תודה רבה


תודה ענקית ליגאל כרמי בשם כולנו על תרומתך הגדולה לקידום הספורט האולימפי בישראל!

צילום: עמית שיסל