טוקיו 2020  – שואפת לארח משחקים בסימן אחדות ועומדת בלוח הזמנים ובתקציבים

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

 

ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי ביקרו בטוקיו בין ה- 3 ל- 5 בדצמבר, והתרשמו שהמארגנים שואפים לארח משחקים עם מסר של אחדות – יחד עם המשחקים הפאראלימפיים.  

 

ג'ון קוטס, יו"ר וועדת הפיקוח על אריגון המשחקים אמר: "כל המרכיבים להצלחה כבר כאן. המתקנים עומדים בלוחות הזמנים, כל הגורמים מעורבים ואפשר להרגיש את כוח הספורט בכל פינה". 

 

נשיא יפן, יושירו מורי אמר: " עם פחות מ- 600 יום לפתיחת המשחקים, אנו מגיעים לדיונים מעשיים מאד. העברנו לראשי הוועד האולימפי הבינלאומי סקירה רחבה על מצב ההכנות וקיבלנו תגובות חיוביות מאד. יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר לנו שהוא מעולם לא ראה עיר מארחת מוכנה כל כך שנתיים לפני פתיחת המשחקים. לא ניתן למחמאות לעלות לנו לראש ונמשיך קדימה במטרה להעניק משחקים אולימפיים מוצלחים".

 

המעורבות של האוכלוסיה בטוקיו וגם מחוצה לה היא מעל ומעבר למצופה, כשיותר מ – 110,000 מתנדבים נרשמו רשמית לעזור במהלך המשחקים – מעבר לכמות הנדרשת.  

 

במסגרת הביקור של ראשי הוועד האולימפי, התארחו בין השאר גם נציגים מוועדים אולימפיים מכל העולם שהגיעו לתרום מזמנם והידע שלהם בנושא המשחקים הפאראלימפיים, וכן היו שותפים בדיונים גם נציגי נותני החסות הגדולים של המשחקים וביניהם "ברידג'סטון" , "אינטל" , "פאנאסוניק" , "טויוטה" ו"ויזה".