טוקיו 2020: מרכז בריאות מיוחד יוקם בכפר האולימפי, למקרה התפרצות של הידבקות המונית בנגיף הקורונה

מאת: אתר האינטרנט: "Inside The Games"

מרכז בריאות מיוחד יוקם בכפר האולימפי, לטפל בהתפרצות הדבקות במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. מרכז הבריאות המיוחד יוקם בנפרד מהמרכז לשירותי רפואה הכלליים שיש בדרך קבע בכפר האולימפי, והוא יהיה אחראי על בדיקות של ספורטאים, בחירת מקומות אשפוז לחולים, וסידור אמצעי תחבורה של חולים פוטנציאליים לקבלת טיפול.

חברי הפאנל האחראים על נושא נגיף הקורונה במהלך המשחקים מטעם הוועדה המארגנת, החליטו גם להקים מרכז אפידמיולוגי מיוחד ובו יפעלו רופאים מומחים, בתוך מרכז הבקרה המרכזי של המשחקים.

מטרת הקמת המרכז המיוחד היא לאתר חולים בנגיף , במידה ויהיו כאלה, מוקדם ככל הניתן, ולשתף אינפורמציה אודות חולים בצורה מסודרת ויעילה. מדיניות המרכז החדש והחוקים השונים על פיהם הוא יפעל, יפורסמו סופית עד סוף השנה הנוכחית. הם יהיו אלה שיקבעו בין השאר , מאיזה מדינות ניתן יהיה לקבל למדינה תיירים במהלך המשחקים, ומאילו מדינות תיאסר הכניסה ועוד.  

כרגע מספר המדינות האדומות מבחינתה של יפן עומד על 159 מדינות שמהן אסור למבקרים להיכנס לגבולותיה. עוד יפורסמו מה התנאים לכניסה ממדינות ירוקות – דרישות בדיקה, ביטוח ועוד.

למרות הקשיים הרבים בארגון המשחקים תחת מגבלות הקורונה, ההערכה היא כי המשחקים בטוקיו בקיץ הבא יתקיימו כרגיל, וכי אין מדינות שיעדיפו לוותר על המשחקים בעקבות המגפה.   

טוקיו 2020
טוקיו 2020 – תמונת אילוסטרצייה