טוקיו 2020 מציינת שישה חודשים לפתיחת המשחקים

לוגו משחקי טוקיו 2020

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

שישה חודשים בדיוק לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 , העיר ציינה את התקדמות ההכנות על פי לוח הזמנים, וחשפה בין השאר את הטבעות האולימפיות.

דוברת המשחקים מאסה טאקאיה: "השנה האולימפית סוף סוף כאן. אנו מתכוננים ועובדים שבע שנים, וכעת נותרו רק שישה חודשים כך שאנו מתרגשים מכך שכל ההכנות נשלמות, והכל בא על מקומו בשלום- מאתרי התחרויות, דרך המתנדבים ועד למכירת הכרטיסים."

המארגנים שחררו את המידע העדכני ביותר לגבי ההכנות, 6 חודשים לפני טקס הפתיחה:

אתרי התחרויות:
43 מתקנים מוכנים לארח את הספורטאים בתחרויות השונות – 8 מהם חדשים וקבועים, 25 מתקנים שהיו כבר קיימים ועוד 10 מתקנים זמניים.
מתוך 8 המתקנים החדשים, רק בנייתו של אחד אחרון טרם הושלמה.
לפני חודש, ביום השנה האזרחית החדשה, נחנך רשמית האצטדיון האולימפי המודרני והמפואר של המשחקים והתקיים בו אירוע ספורט רשמי ראשון.
בנייתם של מגורי הספורטאים בכפר האולימפי הושלמו במהלך 2019 ובשבוע הבא תינתן לראשונה כניסה לעיתונאים לצפות בהתקדמות בניית מרכז הכפר האולימפי שנבנה כולו מתרומת קורות עצים של 47 אזורים שונים ביפן. אחרי המשחקים הקורות יפורקו והעץ יוחזר לתורמים לשימוש חוזר .

מכירת כרטיסים:

מכירה ביפן
8.2 מיליון איש בתוך יפן נרשמו כרוכשי כרטיסים נכון ל- 24 בינואר 2020 .
אחרי סגירת הסיבוב השני של מכירת הכרטיסים, נמכרו בסך הכל כ- 4.48 מיליוני  כרטיסים על ידי הקהל המקומי. סיבוב שלישי של מכירת כרטיסים על בסיס "כל הקודם זוכה" יערך ביפן באביב.

מכירה עולמית
רוכשי כרטיסים מחוץ למדינה המארחת יכולים לרכוש כרטיסים דרך זכיינים מורשים במדינתם. המכירה העולמית הרשמית החלה ב- 20 ביוני 2019 אך בכל אזור גיאוגרפי ניתן תאריך שונה לפתיחת המכירה (לא נפתחה בכל מדינות העולם בדיוק באותו תאריך).

לפרטים על רשימת הזכיינים במדינות השונות  הקליקו כאן


פעילויות במהלך המשחקים
138 אלף יוזמות ופעילויות שונות מתוכננות ואושרו על ידי הוועדה המארגנת של המשחקים, ביניהן פעילויות ותחרויות שנערכות כבר כעת כגון "תחרות חדשנות" של בניית אפליקציות שיעצימו את החוויה האולימפית. בסך הכל צפויים להיות חלק מהיוזמות הפעילויות כ- 98 מיליון איש. 

מתנדבים
מספר של כ- 80 אלף איש מיפן ומחוצה לה נבחרו תחילה כמתנדבים במהלך המשחקים מתוך יותר מ- 204 אלף שנרשמו והגישו מועמדות. 

מדיה חברתית  
טוקיו 2020 יש כעת יותר מ- 7 מיליון עוקבים במדיה החברתית נכון לינואר 2020 בפייסבוק (724,689 אלף עוקבים) ובאינסטגרם (295,287 אלף עוקבים). בנוסף נפתחו ערוצי מדיה חברתית גם בטוויטר ביפנית ובאנגלית (ביחד יותר מחצי מיליון איש), ביוטיוב (61,300 אלף נרשמים).

שיווק ונותני חסות
השותפים העסקיים של המשחקים עומד על 65 וכולל 15 שותפי "זהב" , 32 נותני חסות רשמיים ו- 19 תומכים בנוסף לעוד 14 שותפים עסקיים מהעולם.
4 חברות פועלות כשותפות במירוץ הלפיד – המספר הגבוהה ביותר אי פעם.

מכירות ומזכרות
נכון לחודש הנוכחי, עומדים קטלוג המכירות של מזכרות מהמשחקים כולל כ- 5,000 פריטים וביניהם גם פריטים המייצגים את תרבות המארחת יפן.
72 חנויות מיוחדות ימכרו את המזכרות למבקרים במשחקים מיפן ומחוצה לה בערים טוקיו, קיוטו והירושימה וכמובן גם בשדות התעופה נריטה והאנדה.

לרשימת החנויות –  הקליקו כאן
(המכירה פתוחה און ליין לתושבי יפן בלבד) .

קיימות
כל 26 אלף המיטות שישמשו את הספורטאים בטוקיו נבנו לראשונה בהיסטוריה מחומרים שניתנים למחזור ושימוש מחדש. המזרנים והמסגרות של המיטות תוכננו להעניק חווית שינה מושלמת. אחרי המשחקים בסיסי המיטות ימוחזרו למוצרי נייר שונים. 

משחקי מבחן
מאז ספטמבר 2018 עורכת טוקיו משחקי מבחן שנערכים בשלושה שלבים: לתחרויות החוץ , לתחרויות שיערכו בתוך אולמות סגורים (אלה מסתיימים ממש בימים אלה), והשלב השלישי יתקיים בין החודשים פברואר למאי 2020, בסך הכל עוד כ- 56 משחקי מבחן יערכו עד חודש מאי השנה, חלקם כחלק מתחרויות רשמיות עולמיות שיפן תארח " וחלקם יזומים על ידי המארגנים. לרשימת משחקי המבחן תחת הכותרת :

 “READY STEADY TOKYO"הקליקו כאן