טוקיו 2020: המרתון ותחרויות ההליכה הועברו מטוקיו לעיר סאפורו בגלל החשש מהחום הכבד

מאת אתר האינטרנט: Inside The Games
מאת: Duncan Mackay

ריצות המרתון ותחרויות ההליכה הועברו מטוקיו לעיר סאפורו בצפון יפן , שם הטמפרטורות בתקופת המשחקים הן בין חמש לשש מעלות סלציוס נמוכות יותר מאשר בטוקיו, הנמצאת כ- 800 ק"מ דרומה משם.  
החחששות מהחום והדאגה לבריאות הספורטאים גברה בחודשים האחרונים בעקבות מותם של כ- 50 איש בטוקיו במהלך חודש יולי האחרון בגלל החום.

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך: "בריאות הספורטאים בלב הדאגות שלנו. ההצעה להעביר את המרתון ותחרויות ההליכה למקום אחר מוכיחות עד כמה אנו לוקחים את הדאגות האלה ברצינות".    

בנוסף לצעד האחרון הזה, כבר נלקחו מספר החלטות נוספות להגן על הספורטאים מפני תנאי מזג האוויר הקיצוניים. ריצת ה- 5,000 מ' הוזזה לשעות הערב, כל משחקי הרוגבי שביעיות יסתיימו עד השעה 12:00 בצהריים, ותחרויות רכיבת אופני ההרים תתחיל רק אחרי 15:00 אחר הצהריים.

הוועד האולימפי הבינלאומי מנסה למנוע את מה שקרה רק בשבועות האחרונים באליפות העולם באתלטיקה בדוחא, שם כמעט מחצית מרצות המרתון לא סיימו אותו עקב החום והלחות הכבדים.
ב- 2 לאוגוסט השנה, בדיוק שנה ליום בו אמור להתקיים המרתון בשנת 2020, נמדדו ב- 06:00 בבוקר, שעת ההתחלה המתוכננת של ריצות המרתון 30 מעלות ושבעים אחוזי לחות.

נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו: "המטרה המרכזית שלנו היא להעניק לאתלטים את התנאים האופטימאליים להיות במיטבם".

נזכיר ששלושה ספורטאים ישראלים כבר קבעו את הקריטריון לטוקיו במרתון: לונה צ'מטאי סלפטר ומארו טפרי (שהיו גם בריו 2016), ובמשחקים הראשונים שלו בקריירה ארמה גירמה.

לונה צ'מטאי סלפטר
מארו טפרי