טוקיו 2020: בוועד האולימפי הבינלאומי שוקלים דחייה של המשחקים. ההחלטה תיפול תוך ארבעה שבועות

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

בעקבות ההתפתחויות המהירות בעולם סביב נגיף הקורונה, הודיע הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי אמש כי בתוך ארבעה שבועות יגיע להחלטה האם לדחות את המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הם הדגישו כי מדובר אך ורק על תרחישים לדחייה וכי ביטול המשחקים לא על הפרק.

בוועד האולימפי הדגישו כי כל החלטה מערבת שיקולים רבים וכבדים, ומנו כמה מהם:
מיליוני לילות שהוזמנו בתאריכים של המשחקים לבתי מלון ביפן שיבוטלו, הצורך לעשות לוח זמנים חדש של תחרויות בינלאומיות ל- 33 ענפי ספורט שונים, וכן לקבל את המחויבות של נותני חסות, גופי שידור ושותפים נוספים אחרים שבעיקר בהתחשב במצב הכלכלי החדש בעקבות הנגיף, יהיה צורך לקבל את המחויבות שלהם למועד חדש למשחקים.
יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, כתב מכתב לספורטאים האולימפיים בו הוא הדגיש שוב את המחויבות של הוועד האולימפי הבינלאומי קודם כל לשמירת הבריאות של כל המעורבים במשחקים. "הוועד האולימפי ונציגיכם הספורטאים בחמש היבשות בעולם, הביעו את התקווה שבסופה של המנהרה החשוכה בה אנו צועדים יחד כעת, מבלי לדעת מה אורכה, האש האולימפית תהווה את האור שבקצה המנהרה".  

בין השאר כתב עוד באך במכתבו לספורטאים האולימפיים בעולם כולו: "הדרך לטוקיו שונה עבור כל אחד מכם. חלק מכם לא יכולים להתאמן וחלק מכם נמצאים באימונים. חלק מכם כבר השגתם את מקומכם במשחקים ורובכם עדיין לא. מה שמשותף לכולנו היא חוסר הוודאות. כספורטאים מצליחים אתם יודעים שאסור לוותר, גם כשנראה שהסיכויים להצליח קטנים. ולכן, גם אנחנו, מנסים להתאים את עצמינו למצב המשתנה כל הזמן ולחשוב על תרחישים אפשריים ושונים. התחושה שלנו בעת הזאת היא כי עדיין מוקדם מדי להגיע להחלטות.   
אנו בדילמה. ביטול המשחקים יהרוס את חלומם של 11 אלף ספורטאים מ- 206 מדינות. אנו סבורים שביטול המשחקים לא יפתור דבר ולכן ביטול לא על הפרק.
התחלנו בשיחות יותר מעמיקות עם כל המעורבים, ואנו בטוחים שנגיע למסקנות והחלטות בתוך ארבעה שבועות. אנו יודעים שזו לא התשובה המושלמת, ולכן מבקשים מכם להיות בקשר רציף עם הוועדים האולימפיים שלכם לקבלת האינפורמציה בהמשך. אני מאחל לכולכם, משפחותיכם וחבריכם בריאות טובה. "

יו"R הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך
יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך