חדש: ועדת חדשנות והטכנולוגיה בוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

ועדת החדשנות והטכנולוגיה הוקמה לראשונה בוועד האולימפי בישראל.

בשנים האחרונות, מקדם הארגון שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופי מחקר וידע מובילים בישראל, ביניהם הטכניון ומכון ויצמן למדע. לאחרונה הוקמה ביוזמתה של יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, ועדת חדשנות וטכנולגיה שתפעל לגיוס טכנולוגיות, ליצירת שיתופי פעולה חדשים ולפיתוח כלים מתקדמים שעניינם שיפור ביצועים ושדרוג אמצעי הבקרה והמעקב אחר ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל.

בשבוע שעבר התקיימה הישיבה הראשונה של ועדת החדשנות והטכנולוגיה החדשה של הוועד האולימפי בישראל. בראש הוועדה עומד חבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל נאור ברכל, יזם ומשקיע בחברות הייטק ומנטור של חברת הזנק הוועדה תזמין מומחים מובילים בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות במטרה לשדרג, להעמיק ולהמשיך את העשייה של הוועד האולימפי בישראל בתחומים אלה.

חברי הוועדה הם: יו"ר, נאור ברכל, יזהר שי ,יזם ואיש הייטק, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה, מעיין דוידוביץ' – הגולשת האולימפית, מדליסטית הארד מאליפות העולם שהשתלבה מאז פרישתה בעולם ההייטק רפאל ביטון – ראש תחום חווית מוצר וחיפוש בגוגל, איילה וקסלר – סמנכ"לית תפעול בחברת השילוח UPS ואתלטית לשעבר אורן סימניאן – מומחה לטכנולוגיות ספורט והבעלים של מיזם קולוסאום, צבי פלג – חבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל, , נעם מילס – סייפת אולימפית, בוגרת הרווארד ווסטארטפיסטית בהווה ודיויד דבש – סמנכ"ל תפעול, שותף שרונה פרטנר.

נאור ברכל יו"ר ועדת החדשנות והטכנולוגיה: "החזון שלנו הוא לרתום את החדשנות הטכנולוגית שמאפיינת ומייחדת את מדינת ישראל כאומת סטרטאפ עולמית, במטרה למקסם, להעשיר ולשדרג את הספורטאים חברי הסגלים האולימפיים של ישראל ובכך להגדיל את סיכויי הצלחתם במשחקים האולימפיים הבאים".

את הוועדה מרכז מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל.