ועידת הפסגה ה- 8 במספר של הוועד האולימפי הבינלאומי הסתיימה בלוזאן

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

במשך יומיים, נפגשו בכירי הנציגים מכל העולם של התנועה האולימפית בוועידת הפסגה השמינית במספר של הוועד האולימפי הבינלאומי בעיר לוזאן בשוויץ. במהלך הוועידה נידונו נושאים שונים ואלה חלק מההחלטות והמסקנות של הוועידה:

תמיכה בספורטאים: שוב קיבלה חיזוק ההחלטה המאפיינת מזה שנים את מדיניות הוועד האולימפי הבינלאומי, שהתמיכה הכלכלית במדינות השייכות לתנועה האולימפית תמשיך להיות מבוססת על  סולידאריות עולמית כך שספורטאים מכל 206 המדינות השייכות לוועד האולימפי הבינלאומי, יקבלו מעניקם שווים מההכנסות האולימפיות. עוד נידונה המשך המדיניות של שקיפות בחלוקת הכספים לספורטאים וקבוצות מהמדינות השונות.

המלחמה בגידול ה"פוליטיזציה" של הספורט – הוועידה קראה לממשלות וגופים ציבוריים בעולם לכבד את השאיפה של הוועד האולימפי הבינלאומי להמשיך ולהביא לאיחוד מדינות העולם דרך הספורט.
הועלתה הדאגה הרבה שחש הוועד האולימפי הבינלאומי מעירוב הפוליטיקה בספורט ואת התופעה הפסולה של חרם על ספורטאים ומדינות, סירוב הנפת הדגל של מדינה מסויימת או סירוב השמעת הימנון כזה או אחר במהלך תחרות ספורט בינלאומית ועוד.
כל המשתתפים בוועידה הביאו את תמיכתם בהמשך הפעלת הלחץ על ממשלות כדי שאלה ינהגו בניטרליות פוליטית מוחלטת בכל הנוגע לתחרויות ספורט וספורטאים בעולם כולו.

המשחקים האולימפיים - תמונת אילוסטרצייה
תמונה: אילוסטרצייה

המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 – הוועידה בירכה את התקדמותה של העיר טוקיו בהכנות לקראת המשחקים שיתקיימו בתחומה בקיץ הקרוב, וכן ציינה בהתפעלות את ההיענות הגדולה ואת המעורבות של אזרחי יפן לקראת המשחקים. צויינו בין השאר 200 אלף המתנדבים שנרשמו מהעולם כולו ולא רק מיפן כדי לעבוד בהתנדבות במשחקים, את שמונה מיליון רוכשי הכרטיסים מתוך יפן בלבד לתחרויות השונות, וכמובן את גידול המעורבות של הדור הצעיר במשחקים ואת הייצוג הנשי.

המלחמה בסמים האסורים – הנציגים בוועידה, ללא נוכחותו של נציג רוסיה בדיונים, דנו בשערוריית הסמים האסורים ברוסיה, במהלכה שובשו ראיות לפני שאלה הועברו לבדיקה הרשמית של  WADA (האירגון העולמי למלחמה בסמים האסורים).
בוועידה נקבע כי יש למצות עד תום את ההליכים נגד האשמים בשיבוש הראיות, ובמקביל לוודא שאלה שידם לא היתה במעש יהיו מוגנים. עוד יצאה קריאה לרוסיה להעביר את כל החומרים המקוריים שהתבקשו להעביר כדי לבצע בדיקה מחודשת ולהגיע לחקר האמת.
אושרה ההחלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי להעניק עוד 10 מיליון דולרים לגופים הנלחמים במלחמה בסמים האסורים, ועוד שניים וחצי מיליון דולרים נוספים למחקר וקידום שיטות חדשניות של בדיקות סמים.

עוד נדונו בוועידת הפסגה נושאים נוספים כגון שיתופי פעולה עם חברות ה- "Gaming" להגדלת המודעות לענפי הספורט האולימפיים השונים, נידונו נושאים של אתיקה בספורט תחת הכותרת " Good Governance", וכן נושאים כמו החדרת אסטרטגיות דיגיטאליות למשחקים ועוד נושאים נוספים.