התאחדות השחייה והכדורמים העולמית מגנה את החרמת נבחרת ישראל בספרד

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

התאחדות השחייה והכדורמים העולמית גינו את החרמת נבחרת ישראל בספרד . השרה רגב: "ה-BDS טבעו בברצלונה"

 

פינא FINA, התאחדות השחייה והכדורמים העולמית, פירסמה גינוי חריף כנגד הניסיון לפגוע במשחק הבינלאומי בין ספרד לבין ישראל השבוע במסגרת מוקדמות הליגה העולמית לכדורמים נשים. פינא אמנם לא הזכירה מפורשות את ארגון BDS הפועל להחרמת ישראל, אבל בהצהרה ששוחררה ממשרדי FINA בלוזאן נאמר כך: 

 

"בהתאם לסעיף ג 4 בתקנון האוסר על אפלייה כלשהי כנגד התאחדות לאומית כלשהי על רקע של גזע, מין, דת והשקפות פוליטיות, מגנה פינא בחריפות את הפעילות של כל ארגון המאיים להפריע להתנהלות הנורמלית של משחק כדורמים בינלאומי בין שתי נבחרות לאומיות. המשחק בין ספרד לבין ישראל אורגן על ידי ההתאחדות הספרדית והעיר ברצלונה. לאחר שנודע לפינא על הקשיים בקיום המשחק כפי שתוכנן מלכתחילה, נעשה כל שאפשר על מנת לדאוג לכך שהוא ישוחק במועדו ואכן מטרה זו הושגה בהצלחה".

 

 
כזכור, לאחר ביטול המשחק על ידי עיריית מולינס הסמוכה לברצלונה, ביקשה ההתאחדות הספרדית לקיים את המשחק ללא קהל במכון הספורט הלאומי הקטלוני, שהוא מתקן אימונים סגור אליו נכנסים רק באישור מיוחד ראש משלחת ישראל, רויטל גלוסקא כהן יו"ר איגוד הכדורמים, , התנגדה והודיעה כי נבחרת ישראל לא תתייצב למשחק. רק לאחר התערבות משרד התרבות והספורט והוועד האולימפי בישראל, וכן משרד החוץ ושגרירות ישראל בספרד, נכנעו הספרדים והמשחק נערך כמקובל עם דגלים, המנון וקהל ביציעים, מרבית ומהקהילה היהודית בברצלונה.

 

 

 

ספרד, סגנית אלופת העולם, תתארח לגומלין בישראל ב-9 לינואר הקרוב לאחר שניצחה 5:11  במשחק בספרד. קודם לכן תארח ישראל את נבחרת רוסיה זוכת מדליית הארד באליפות העולם (4.12), ואת יוון סגנית אלופת אירופה (18.12) במסגרת בית 2 האירופי של מוקדמות הליגה העולמית.

 

 

 

צילום: איגוד הכדורמים