השירות הבולאי בדואר ישראל חשף את הבולים הרשמיים למשחקים האולימפיים בטוקיו

מאת: הוועד האולימפי בישראל

שנה חלפה, הבול נשאר – השירות הבולאי בדואר ישראל חשף את הבולים הרשמיים למשחקים האולימפיים בטוקיו שיפתחו בחודש הבא (23/7).

הענפים שנבחרו והודפסו על גבי שלושת הבולים החדשים הם שחייה, רכיבה על סוסים והתעמלות אמנותית.

מי שזכה לעצב את הבולים, החותמות והמעטפת היום הראשון הוא המעצב ברוך נאה, בעלים ומנכ"ל חברת העיצוב והמיתוג STRATEGIC BRAND DESIGN, כשבכל בול שני פסים כחולים המסמלים את דגל ישראל, ובמרכזו פורץ הספורטאי הישראלי לעבר המדליה הנחשקת.
ערכם של "בולי טוקיו 2020" הם 2.5, 4.00 ו-6.50 שקלים, והם יוצעו למכירה החל מה-29/6 במאות סניפי דואר ברחבי הארץ.

הבולים תוכננו והודפסו לקראת המועד המקורי של המשחקים בקיץ 2020. המשחקים נדחו בשל מגפת הקורונה, ובהתאם לכך נדחתה גם הנפקת הבולים שנשמרו בבית דפוס בצרפת. התאריך המופיע בבולים ושנת המשחקים בלוגו נשאר שנת 2020 (התש"ף), כשהוועד האולימפי הבינלאומי החליט להשאיר את הלוגו המקורי בתוקף גם בשנת המשחקים החדשה, 2021.

חותמת הבולים היא זו שתעדכן את הבולים בתאריך ההנפקה המעודכן.
מנהל השירות הבולאי בדואר ישראל, אלחנן שפירא, אמר: "אני גאה ונרגש להנפיק סדרת בולים כחלק מהמסורת ארוכת שנים בליווי המשחקים האולימפיים במשך שנים רבות. לבולים יש ערך היסטורי רב והם מייצגים אבני דרך משמעותיות כמלווים אירועים לאומיים ובינלאומיים, כאלו המביעים הערכה, הכרה, הוקרה, תודה ותקווה. כל אלו מכוונים למשלחת הישראלית כולה, ואנחנו מחזיקים אצבעות להצלחתה".

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל
, אמר: "זהו רגע מרגש שמקדם אותנו בעוד כמה רגעים לקראת אירוע הפתיחה של המשחקים האולימפיים המתקיימים פעם בארבע שנים ונדחו בגלל מגפת הקורונה. בולים אלו הם סוג של השראה הטומנת בתוכה את כל מה שמאפיין את המשלחת הישראלית – הייצוג הלאומי, וערכים ספורטיביים חשובים – דבקות במטרה וחתירה לניצחון. אני רוצה להודות לשירות הבולאי על הנפקת הבולים שהפכה למסורת מנצחת"