השחיינית האולימפית אנסטסיה גורבנקו פתחה הערב את הופעותיה בליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL בנאפולי

מאת: הוועד האולימפי בישראל

השחיינית האולימפית אנסטסיה גורבנקו פתחה הערב את הופעותיה בליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL בנאפולי בצורה נהדרת עם שיא ישראלי של 2:20.11 דקות במשחה ל-200 מטרים חזה (בריכות 25 מטר) ומקום שני במשחה ל-200 מטרים מעורב אישי, בו עקפה בין היתר את האלופה האולימפית במשחה זה.

אנסטסיה בת ה-18 לוקחת חלק בליגה זו עונה שלישית ברצף כחלק מקבוצת לוס אנג'לס קרנט, אותה מוביל יועץ העל של איגוד השחייה דייויד מארש ובה חבר בצוות האימון גם המאמן הישראלי יהונתן קופלב. אנסטסיה פתחה את התחרות הראשונה שלה העונה עם שיפור של יותר משנייה וחצי לשיאה הישראלי של עמית עברי משנת 2014, שעמד על 2:21.67 דקות.
זהו גם שיפור של יותר משתי שניות וחצי לשיאה האישי ולשיא הנוער של גורבנקו, שעמד על 2:22.70 דקות. במשחה עצמו היא הגיעה רביעית, כאשר המנצחת הייתה לילי קינג האמריקנית עם 2:17.86 דקות.

לאחר מנוחה קצרה זינקה גורבנקו ל-200 מטרים מעורב אישי, לשדה איכותי במיוחד שכלל כמה מהבכירות בעולם במשחה זה. היא דורגה שלישית לאורך מרבית המשחה אולם בזכות פיניש מצוין בחתירה סיימה במקום השני עם 2:07.26 דקות. מי שניצחה הייתה הבריטית אייבי ווד (רביעית בטוקיו) ושלישית, שש מאיות אחרי הישראלית, הייתה האלופה האולימפית יוי אוהשי.

לקינוח, שחתה גורבנקו כחלק מהשליחות מעורב של LA וקבעה 53.37 שניות כנועלת בחתירה בדרך למקום החמישי

צילום: מייק לואיס, לוס אנג'לס קרנט