"הרגע ששינה את חיי" עם רוכבת הסוסים דני ג'י וולדמן

מאת: הוועד האולימפי בישראל

"היו לי רגעים רבים בלתי נשכחים בחיי, אבל אחד מהם זכור לי במיוחד כציון דרך ששינה את כל מסלול הקריירה שלי ואת חיי בהמשך.

זה היה בקיץ 2017 באסטוריל, פורטוגל. הייתה זו השנה הראשונה בה השתתפתי בסדרת תחרויות הגלובל צ'מפיונס טור. היתה לי סוסה חדשה באופן יחסי. היא ואני התחרינו כצמד באופן עצמאי ברמה הגבוהה ביותר, אך כצמד היינו חסרות ניסיון ברמה הזו. באותו לילה זכינו בתחרות 5 STARS הגדולה הראשונה שלנו ביחד, מה שהביא אותנו למסלול חדש של הכרה והצלחה בספורט. הניצחון הזה היה בעל משמעות גדולה עוד יותר עבורי מההישג הספורטיבי" אומרת רוכבת הסוסים דני ג'י וולדמן, חברת הסגל האולימפי של ישראל למשחקים האולימפיים שיהיו בקיץ הבא בטוקיו.

"במבט לאחור בזמן, ייצגתי את ישראל בתחרויות בינלאומיות, ולאומיות בישראל עצמה: אליפות ישראל ומשחקי המכביה. השתתפתי באליפויות אירופה ואליפויות עולם מספר שנים קודם לכן, כך שלא הייתי חדשה בזירה העולמית. היה לי ניסיון רב למרות שלא לגמרי פרצתי לצמרת האמיתית בספורט" , אומרת דני ומשתפת אותנו בתחושותיה: "בעיני הישראלים, נתפסתי כגורם חיצוני המופיע עם דגל ישראל לקידום הקריירה האישית שלי.
בכלל לא משנה כמה זמן רכבתי בגאווה תחת דגל ישראל. נשארתי כל העת זרה בעיניהם ולא משנה כמה פעמים הכריזו עלי כנציגת ישראל בזירות רבות ברחבי העולם. רק באותו לילה בפורטוגל, כשההמנון הלאומי התקווה התנגן בקול רם וכשדגל ישראל הונף אל על, זכיתי לראשונה להרגיש את החיבוק של המדינה המאמצת שלי", אומרת דני, שבשנת 2019 רשמה את דירוג השיא שלה: מקום 43 בדירוג העולמי.

מיד לאחר התחרות, עוד באותו לילה טסה דני לישראל לצפות בתחרויות הקפיצות שהתקיימו במסגרת משחקי המכביה. "קבלת הפנים החמה לה זכיתי מאנשי הספורט בארץ נתנה לי לראשונה את תחושת השייכות והגאווה הלאומית" היא מספרת. "ברגע אחד הכול השתנה! מספורטאית באופן יחסי לא ידועה עבור הענף שלה בישראל, הפכתי להיות ישראלית הראויה להיות נציגת הספורט הישראלי ולא סתם, אלא עם שיער כחול! לא פחות.

מאותם רגעים הרגשתי שאני חלק מקהילה הישראלית וסוף סוף עולם הספורט יודע מי אני. הפכתי להיות האדם שתמיד רציתי להיות – ספורטאית ישראלית גאה המסוגלת לייצג את מדינתי, מדינת ישראל בגאווה רבה תוך שמירה על האינדיבידואליות שלי כאישיות ייחודית בסיבוב ההופעות העולמי", מסכמת דני שבאליפות אירופה בשנת 2019 סיימה במקום ה-9 , המקום הגבוה אי פעם שרוכבת/רוכב ישראלי הגיעו בו בתחרות זו.

בהצלחה בהמשך!
צילום: יפעת זוהר