"הרגע ששינה את חיי" עם השחיין האולימפי גיא ברנע

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הרגע ששינה את חייו של השחיין האולימפי גיא ברנע שהעפיל לחצי הגמר במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 היה בקיץ 2006 בהיותו בן 19. גיא טס ללימודים באוניברסיטת ברקלי היוקרתית. "עזבתי כל מה שאני מכיר כאן בארץ. עזבתי את החממה ואזור הנוחות שלי.
יצאתי לראשונה לארצות הברית, לבד עם חלום גדול – להפוך לשחיין אולימפי ולהינות מחוויה אוניברסיטאית אמריקאית. היו אלה רגעים מפחידים ומרגשים מאד. החלטתי שאני הולך על כל הקופה כי זה הדבר שאני הכי אוהב והכי רוצה" הוא משתף אותנו.

גיא היה ילד עצמאי, ילד מופנם והיה לו טוב במסגרת השחייה ובבית עם המשפחה (הורים ושלושה אחים). הוא הרגיש שהסביבה הקרובה שלו תומכת בו ונותנת לו גב וביטחון כדי שיסע לארה"ב הגדולה ללא פחדים מכישלון. "זה היה מאד חשוב עבורי.
כולם נתנו לי גב שבא לידי ביטוי בחוסן הנפשי שלי" מספר גיא. בתקופה הראשונה שלו בברקלי היה לו קשה מאד. "הבנתי כמה המנטליות האמריקאית קשה וכמה עבודה זה דורש ממני. בשבועות הראשונים דיברתי עם המשפחה בארץ כל יום…. הרגשתי שזה גדול עלי….יחד עם זאת הייתי מאד נחוש.

בסוף השנה הראשונה כבר הרגשתי אחרת. הרגשתי שזה בית חם מאד עבורי ובכל פעם שהגעתי לחופשה בארץ רציתי מהר מאד לחזור לשם. הצעד הזה שעשיתי שינה לי את החיים!
עשיתי דבר שמאד הפחיד אותי ועם כל זה, קרו לי הדברים הכי טובים והכי מדהימים בחיים: תואר אקדמי, משחקים אולימפיים והכרתי חברים טובים לכל החיים. הייתה זו חוויה שבנתה אותי למי שאני היום" , משתף אותנו גיא.

בהמשך הדרך, אחרי שלקח פסק זמן מלימודים כדי להתכונן הכי טוב שהוא יכול למשחקים האולימפיים בבייג'ינג התקבל גיא לבית הספר הגבוה לעסקים של ברקלי. מתוך אלפי סטודנטים המגישים מועמדות מתקבלים כ-200 בלבד. "זה היה ההישג הגדול ביותר שלי מחוץ למים. ארגז הכלים שקיבלתי בספורט עזרו לי בלימודים ובכל מה שאני עושה מחוץ למים" מצהיר גיא.

הרגע השני ששינה לו את החיים הוא כשהקים את מותג בגדי הים והלייף סטייל לגברים Weekends at. "בתקופת שהותי בארה"ב התחלתי לחלום על זה. בפועל, התחלתי לעסוק בזה בשנים האחרונות של הקריירה הספורטיבית שלי.
לפני מספר חודשים אני והשותפים שלי רון נדל ודב אדר ישבנו בסלון והתחלנו לפנטז…. אמרנו לעצמינו: הלוואי והיינו יכולים לחבור לאולפנים של יוניברסל סטודיוס ולעצב קולקציה של סידרה מיוחדת, רשמית לסרט האייקוני בחזרה לעתיד.
מהר מאד שלחתי להם פניה במייל…אחרי מספר חודשים קיבלנו הודעה שחברת ההפקות של סטיבן ספילברג יחד עם יוניברסל סטודיוס אוהבים את העיצובים שהצענו להם ובחרו בנו.

איך התרגשנו!!! הרגשתי בדיוק כמו בספורט: היה רעיון מיוחד, היה חלום, היתה מטרה. החלטנו ללכת על זה ובעקשנות רבה. ההישג הזה חשף אותנו בגדול בעולם האופנה. המהלך הזה פתח לנו הרבה מאד דלתות והראה לנו שהכל אפשרי.

כן, צריך לרצות, להאמין, לא לחשוש והעיקר לבצע"