הקרן האולימפית למען פליטים הציגה את תוכניותיה לארבע השנים הקרובות

מאת: "הוועד האולימפי הבינלאומי"

מאז שנוסדה הקרן האולימפית למען פליטים שנה אחרי המשחקים האולימפיים בריו, בשנת 2017 , היא בנתה 11 תוכניות סיוע בשבע מדינות: קונגו, ירדן, קניה, מקסיקו, רואנדה, טורקיה ואוגנדה, ובתוכנית החדשה שהציגה אתמול בישיבה דיגיטאלית, אישרה הקרן תוכנית סיוע לפליטים דרך הספורט בעוד שתי מדינות – קולומביה וצרפת. בסך הכול כ- 200 אלף פליטים צעירים יהנו מתוכניות הקרן בארבע השנים הקרובות.

"המומנטום החיובי שנוצר על ידי משלחת הפליטים האולימפית בריו 2016 עודדה אותנו ללכת צעד אחד קדימה וליצור את הקרן האולימפית למען פליטים שנה לאחר מכן", אמר נשיא הוועד האולימפי תומאס באך. "ביחד עם האומות המאוחדות אנו עוזרים לא רק לספורטאים פליטים אלא לאוכלוסיית הפליטים בכללותה", הוא הוסיף.  

התוכנית האסטרטגית לקראת ארבע השנים הקרובות תשים דגש על שלושה נושאים:
גישה – תמיכה ובנייה של 20 תוכניות פעולה שונות למען צעירים-פליטים על ידי השמת חונכים עבורם.
אימוץ – אימוץ של הספורט על ידי בעלי השפעה ומנחי מדיניות בתמיכת הוועד האולימפי הבינלאומי והאומות המאוחדות במדינות בהן מתגוררים הפליטים.
פעילות קולקטיבית –  בניית מערך תמיכה של יותר מ- 80 שותפים כדי לפתח ולשפר את הדרך והצורה בה הספורט יכול לסייע לפליטים צעירים לשפר את חייהם.  

שותפים רבים תרמו במהלך השנים מאז בניית הקרן לפעילותה, וביניהם למשל חברת השכרת הדירות "Airbnb" שתרמה "בתים פתוחים" עבור פליטים במדינות שונות.

בין הפעילים החדשים שנבחרו לפעילות הקרן לארבע השנים הקרובות יהיה ניתן למצוא בין השאר את המדליסט האולימפי פול טרגאט מקניה.  

תמונה – אילוסטרציה