הקופץ במוט האגדי סרגיי בובקה, עומד בראש צוות הומניטרי של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) בארצו אוקראינה

מאת: הוועד האולימפי בישראל

נשיא האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו, חשף היום כי הוא בקשר יומיומי עם סגן הנשיא הבכיר שלו באוקראינה, סרגיי בובקה, שעומד בראש התגובה ההומניטרית של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) בארצו במלחמה נגד הפלישה הרוסית.
בנאום במונקו לאחר סיום ישיבת מועצת האתלטיקה העולמית אמר קו, כי הוא מדבר פעמיים ביום עם בובקה, וכי האתלטיקה העולמית מקימה קרן מיוחדת לעזור לאוקראינה ולהקל על מצוקתם של ספורטאי המדינה. הוא הוסיף כי בובקה, הקופץ במוט האגדי מאוקראינה, השתתף גם הוא בשני ימי ישיבת המועצה שהתקיימו וירטואלית מלוזאן.

"הוא (בובקה) עדכן את כולנו במצב באוקראינה ואנחנו נקים קרן שתעזור לספורטאים אוקראינים להמשיך להתאמן בהתחשב בנסיבות הקשות והבלתי נסבלות שעומדות בפניהם בתוך אוקראינה", אמר קו.

ביום שישי לפני שבוע, פרסם בובקה, שזכה בתואר האולימפי שלו בקפיצה במוט בשנת 1988 הודעה מתריסה באוקראינית בטוויטר שבה נכתב: "אני אוהב את אוקראינה שלי בכל ליבי. תחת הדגל שלה קיבלתי את ההצטיינות הגבוהה ביותר. אנחנו ננצח!"

התאחדות האתלטיקה העולמית הכריזה כי בתחילת החודש בעקבות הפלישה לאוקראינה, שהיא תעניש ותרחיק מתחרויות אתלטים רוסים ובלארוסים. "המועצה הסכימה להחיל סנקציות על ספורטאים רוסים וכן על פדרציית האתלטיקה של בלארוס בזמן שמלחמתה של רוסיה באוקראינה, בסיוע בלארוס, נמשכת", אמר קו בישיבה.

Sergey Bubka – Flickr IOC