העיר סיאול בדרום קוריאה הגישה מועמדות משותפת עם צפון קוריאה לאירוח המשחקים האולימפיים ב- 2032

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games  "

העיר סיאול בדרום קוריאה, הגישה מועמדות משותפת עם צפון קוריאה לאירוח המשחקים האולימפיים בשנת 2032 , למרות שהמשחקים ככל הנראה כבר מצאו מועמדת עדיפה אחרת – העיר בריסביין באוסטרליה.
סוכנות הידיעות הקוריאנים Yonhap דיווחה כי הממשל בדרום קוריאה הוציא הודעה לוועד האולימפי הבינלאומי בדבר רצונה להגיש מועמדות לאירוח המשחקים ב- 2032 יחד עם העיר הצפון קוריאנית פיוניאנג.

למרות שגם הקוריאנים מודעים להעדפה והנטייה שיש בוועד האולימפי הבינלאומי להעניק את האירוח לאוסטרליה, הם פנו לוועד האולימפי הבינלאומי וביקשו להקפיא את השיחות עם ערים נוספות.

בפברואר האחרון הוציא הוועד האולימפי הבינלאומי הודעה רשמית על המועמדות של העיר בריסביין באוסטרליה לאירוח המשחקים, וכעת מסתבר שהקוריאנים הביעו בפני הוועד האולימפי הבינלאומי כבר אז את אכזבתם מההודעה וביקשו לערוך שיחות עמם בנושא מועמדות משלהם.
 
הוועד האולימפי הבינלאומי שינה את שיטת הבחירה של הערים המארחות כבר בשנת 2019 וקבע כי ערים לא יתחרו יותר אחת בשנייה על אירוח משחקים בשנה מסוימת, אלא ערים יגישו את המועמדות שלהן לוועד האולימפי ואחרי בדיקת כל הנתונים כמו המתקנים, ההיתכנות הכלכלית ועוד,  תיקבע המועמדת המועדפת.
תומאס באך ,נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אמר אז כי השיטה הישנה של בחירת המועמדת המועדפת "גרמה ליותר מדי מפסידות" שהשקיעו המון בהכנת המועמדות שלהן, ואחר כך נמנעו מלהגיש מועמדות שוב.  
השיטה החדשה לא עברה ללא התנגדויות ומדינות לא מעטות המשיכו להרגיש שהתהליך לא שקוף מספיק והן עדיין יצאו מופסדות כמו למשל גרמניה, קטאר, אינדונזיה וכאמור, צפון ודרום קוריאה.
ההודעה של סוכנות הידיעות הקוריאנית באה כהפתעה שכן היחסים בין צפון ודרום קוריאה חזרו להיות מתוחים מאד בשנה האחרונה.

דגל דרום קוראיה (מימין) וצפון קוריאה