הסמינר הבינלאומי הראשון ללימודים אולימפיים של הוועד האולימפי בישראל והמכללה האקדמית בוינגייט הסתיים אתמול

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הסמינר הבינלאומי הראשון ללימודים אולימפיים של הוועד האולימפי בישראל והמכללה האקדמית בוינגייט הסתיים היום. בסמינר שנמשך יומיים השתתפו עשרה אורחים מגרמניה בינהם פרופסור מנפרד לאמר, סגן נשיא האקדמיה האולימפית בגרמניה, אובה בקר, סגן ראש עיריית פרנקפורט, לוץ נורדמן, מנהל האקדמיה למאמנים של איגוד הספורט האולימפי בגרמניה, וארבעה אורחים מגואטמלה. 

השתתפו בכנס כנציגי ישראל, גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, פרופסור רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בוינגייט, יורם ארנשטיין, מזכיר הכבוד של הוועד האולימפי בישראל, איתן ברק, יו"ר ועדת הכספים של הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, יו"ר ועדת הספורט בוועד האולימפי בישראל וחברת הנהלה ואייל טיברגר מנכ"ל מכבי העולמי.

אורח הכבוד של הסמינר היה פרנק ויניקה מגרמניה, האלוף האולימפי בג׳ודו מלוס אנג׳לס 1984 ומדליסט כסף במשחקים האולימפיים בסיאול 1988. האורחים מגרמניה וגואטמלה ערכו סיור במעבדות המכללה וביחידה לספורט ההישגי אותו ליווה דני אורן מנהל היחידה לספורט הישגי.

אובה בקרסגן ראש עריית פרנקפורט, פירט דרכים אפשריות למאבק ב- BDS.
הוא הדגים את טכניקות הפעולה השונות של הארגון, כגון, לחץ על מדינות לא להזמין נבחרות ישראליות לאירועים ספורטיביים; דרישה מנבחרות לאומיות לא להגיע ולהתחרות על אדמת ישראל; לחץ על ספורטאים ספציפיים כגון ליאו מסי באמצעות שריפה של חולצות הנושאות את שמו, שמא יגיע לישראל למשחק אימון; ודרישה מספורטאים לא להתמודד מול ספורטאים ישראלים בתחרויות בינלאומיות.

אלכסנדר פויירהרט, עיתונאי גרמני החוקר את החרמות נגד ישראל לאורך ההיסטוריה, תיאר מצבים אבסורדיים בהם נאלצת נבחרת הכדורגל של ישראל לדלג בין התאחדויות אזוריות שונות, באירופה, אסיה ואוקיאיניה במשחקי מוקדמות של טורנירים בינלאומיים, וכל זאת בשל סירוב מדינות מוסלמיות בעיקר להתמודד מולה. פויירהרט הדגיש את אוזלת ידן וחוסר המעש של מרבית התאחדויות הספורט הבינלאומיות המאפשרות למציאות כזו להתרחש.

היום השני לסמינר, אתמול, הוקדש להרצאות בתורת האימון. פרנק ויניקה האלוף האולימפי בג'ודו וכן לוץ נורדמן, הציגו את האקדמיה למאמנים בגרמניה ואת דרכי הגיוס, ההכשרה והעבודה המתקיימת במוסד.

נורדמן התמקד בהרצאתו במודל להכשרת מאמנים, הכולל שלושה מרכיבים: 70% ניסיון תעסוקתי, 20% מנטורינג ו-10% קריאה וקורסי לימוד. הוא הדגיש כי השילוב בניהם הוא המפתח להצלחה. אחד הדברים המרכזיים בהרצאתו של  פרנק ויניקה היה התכנון הקפדני לטווח רחוק.
הוא הדגים את תכניות הפעולה של הקורסים השנתיים השונים עד שנת 2024 תוך התייחסות לתפקידו כמנטור בתוך התהליך המתמשך.

ויניקה סיים את הרצאתו במשפט:״הצלחה מחברת בין אנשים, הכישלון מפריד בין אנשים, כי להצלחה יש אבות רבים ואילו לכישלון רק אחד – המאמן״.

כ-100 איש השתתפו בכל אחד מימים הכנס.

צילום: גרשון ולדמן, באדיבות המכללה האקדמית בוינגייט.

מימין: רוני לידור , גילי לוסטיג, פרנק ויניקה, יעל ארד, מנפרד לאמר, יורם ארנשטיין
צילום : גרשון ולדמן