הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט תהיה אחת מהראשונות לקבל הכשרה למנהלי בדיקות סמים מה International Testing Agency

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט תהיה אחת מהסוכנויות הראשונות בעולם שתקבל הכשרה למנהלי בדיקות סמים מה International Testing Agency

התכנית נועדה להעניק כלים מתקדמים למנהלי בדיקות הסמים (Doping Control Officers) במצבים מורכבים.

משתתפי ההכשרה, שיעברו בהצלחה את הקורס ואת מבחן ההסמכה בהצלחה יקבלו תעודת בודקי סמים ברמה בינלאומית, ויהיו מורשים לנהל אירועים בינלאומיים לרבות תחנת בדיקה במשחקים אולימפיים, באליפויות עולם, באליפויות  אירופה ובתחרויות בינלאומיות.

הכשרה ייחודית זאת תהפוך את הסוכנות הישראלית לגוף מוביל בעולם בסטנדרט הבדיקות מה שיאפשר לישראל לשבץ בודקים במשחקים האולימפיים ובאירועים בינלאומיים.

ב-2019 החלה הסוכנות הישראלית לבצע בדיקות גם בענפי ספורט שאינם אולימפיים בתמיכת ומימון התאחדות אילת. השנה החלה הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט להשתמש בציוד הבדיקה החדיש והמתקדם הקיים כיום בעולם של חברת LockCon השוויצרית והיא עובדת בשיתוף פעולה עם מערך הבדיקות של הסוכנות הבריטית למניעת סימום בספורט לבניית תכנית בדיקות שנתית יעילה יותר.

בנוסף שידרגה הסוכנות הישראלית את תכנית ההסברה וההדרכה לספורטאים, מאמנים ואנשי צוות מכל האיגודים והענפים, מתוך מטרה לשמור על הספורטאים ולתת להם ולאנשי הצוות הסובבים אותם כלים שיעזרו להם להימנע מטעויות.

לסוכנות הישראלית יכולת לבדוק ספורטאים ישראלים בכל העולם, לרבות במחנות אימונים במקומות מרוחקים ובכך היא משפרת את יעילות תכנית הבדיקות שלה.

ד"ר דניאל הרשטיין מנכ"ל הסוכנות הישראלית אמר: "הבחירה בסוכנות הישראלית כאחת מהסוכנויות הראשונות בעולם לעבור את ההכשרה המתקדמת  של סוכנות הבדיקות הבינלאומית מעידה על החשיבות של ישראל במאבק לשמירה על הספורט הנקי בעולם. 

ההכשרה תתן לסוכנות הישראלית כלים להמשיך לעמוד בסטנדרט הגבוה בעולם ותמקם את ישראל בחזית המאבק במלחמה בסימום בספורט."

בנג'מין כהן, מנכ"ל סוכנות הבדיקות העולמית אמר: "הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט היא בין הסוכנויות הראשונות בעולם לעבור את הכשרת הICDO של הITA ואנחנו שמחים שהם בחרו לחבור לITA לקבל ממנה הכשרה מתקדמת לצוות בדיקות הסמים הישראלי. על ידי ההשתתפות בתכנית הIDCO, הסוכנות הישראלית למניעת סימום תקבל הסמכה בינלאומית, ברמה הגבוהה ביותר וגישה לעבודה ברמות הספורט הגבוהות ביותר לקידום בדיקות איכותיות בכל העולם."

להרחבה על התכנית ניתן לקרוא בקישור זה: https://www.idco.ita.sport/

דניאל הרשטיין