הניוזלטר הרפואי – מדעי – גיליון 3

מאת: הוועד האולימפי בישראל

אנו שמחים להגיש לכם את מהדורת האביב של הניוזלטר המדעי השלישי של הוועד האולימפי בישראל.

במהדורה הנוכחית תוכלו למצוא מגוון כתבות וחידושים בתחומי המדע והרפואה, מאת מיטב אנשי המקצוע שמקיפים את ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל.

במה נעסוק הפעם? שינוי משמעותי ברמת הסוכר בדם עלול לפגוע בביצועי הספורטאים בזמן האימון או התחרות. טכנולוגיה חדשה שמאפשרת מדידה רציפה של רמת הסוכר בדם מסייעת לאנשי המדע לנטר את רמות הסוכר של הספורטאי ולהתאים עבורו תזונה אישית – על כך בכתבתו של פרופסור דני נמט.

מכשיר אולטרה-סאונד קל ונייד מאפשרת לרופא לבצע אבחון מהיר גם בשדה – על כך בכתבתה של ד"ר דליה נבות. מדוע חשוב לבצע לספורטאים אבחון לב לפני תחילה של עונת האימונים והתחרויות? על כך בכתבתו של הקרדיולוג ד"ר רמי פוגלמן.

מהו זעזוע מוח וכיצד חוזרים לאחריו לפעילות גופנית? על כך פרופסור גל רז-דובנוב. בקרוב יכריע בית הדין לערעורים בספורט בעניינה של קסטר סמניה, האלופה האולימפית בריצת 800 מטר. על תופעת האינטרסקס וטרנסג'נדרים בספורט בכתבתו של מולי אפשטיין.      

קובץ ה-pdf שלפניכם הוא קובץ אינטראקטיבי.
העברת הסמן על הקישורים הפעילים שבקובץ והקלקה עליהם, תנווט אתכם מתוך הקובץ עצמו למאמרים, לקטעי יוטיוב, לפודקסט ולאתרי אינטרנט בהם תמצאו הרחבה על התכנים שבניוזלטר.

קריאה מהנה!

לקריאה: הניוזלטר המדעי – גיליון מס' 3