הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישר את משלחת ישראל למשחקי טוקיו, משלחת שתהיה הגדולה והמגוונת ביותר בכל הזמנים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

אחרי שנת קורונה מורכבת לספורט העולמי ובהתרגשות רבה לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים  בטוקיו ב-23 ביולי, אישרה אתמול הנהלת הוועד האולימפי בישראל את משלחת ישראל שתהיה הגדולה והמגוונת ביותר במשלחות האולימפיות של ישראל בכל הזמנים. הרכב המשלחת יוצג בפני האסיפה הכללית של הוועד האולימפי בישראל (6.6.2021), הגוף המעניק את האישור הסופי למשלחת האולימפית.

כ-90 ספורטאים וספורטאיות, מ -21 ענפים ספורט המשתייכים ל -15 איגודים ייצגו את ישראל בטוקיו עם ציפיה להופעה ב-10 גמרים וזכייה ב-2-3 מדליות, בינהן, מדליה בענף חדש בו ישראל לא השיגה עד היום מדליה אולימפית.

נציין כי במשלחת לטוקיו משתתפת, לראשונה מאז הופעתה של נבחרת ישראל בכדורגל במונטריאול ,1976 נבחרת קבוצתית – נבחרת הבייסבול של ישראל.

נכון להיום קבעו 61 ספורטאים את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו. מתסתמן, כי עד לסיום  מועד תחרויות המבחן האחרונות להשגת הקריטריון במספר ענפי ספורט  (בסוף יוני) יתווספו למשלחת עוד כ-30 ספורטאים.

עפ"י מידע של הוועד האולימפי הבינלאומי, 69% מהספורטאים בעולם (בדומה לישראל -67%) השיגו נכון לתקופה זו, את הקריטריונים למשחקים האולימפיים.

במשלחת ישראל, כך נראה עפ"י הנתונים תהיינה 36 ספורטאיות ו- ו-54 ספורטאים. ללא ענף הבייסבול שהוא ענף קבוצתי, 55% מהמשלחת תהיינה ספורטאיות ו-45% יהיו ספורטאים.

הענפים בהם יהיה מספר גדול של ספורטאים הם השחייה עם 16- 14 ספורטאים, הג'ודו – 12, ההתעמלות -10
והאתלטיקה – 9 .

במשלחת ישראל יהיו ספורטאים בענפים חדשים: רכיבה על סוסים, גלישת גלים ובייסבול שכבר השיגו את הקריטריון.

בראש המשלחת יעמוד גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל והמנהל המקצועי של המשלחת הוא דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי.