הנבחרים שלנו לשנת 2018 !

מאת: הוועד האולימפי בישראל.

 

הג'ודאי שגיא מוקי, המתעמלת האמנותית לינוי אשרם ומאמן הג'ודו אורן סמדג'ה, הוכתרו הערב לנבחרי השנה של הוועד האולימפי בישראל. 

 

השלושה הוכתרו בטקס נבחרי הספורט לשנת 2018 של משרד התרבות והספורט ובחסות הטוטו שהתקיים ב"הבימה" בתל אביב.

 

דברי יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל הערב בטקס 2018 : 

 

"ערב טוב לספורטאיות ולספורטאים, קהל נכבד,

 

שנת 2018 הייתה שנה הישגית טובה לספורט האולימפי הישראלי. התחלנו את השנה בהופעה טובה במשחקי החורף בדרום קוריאה, שם סיימה נבחרת ההחלקה האמנותית שלנו במקום השמיני וסגרנו את השנה במשחקים האולימפיים לנוער בארגנטינה, בהם השתתפו תשעה עשר ספורטאים. הם חזרו מעוטרים במדליית זהב, כסף וארד.

 

ובין לבין זכו הספורטאים והספורטאיות הבוגרים שלנו בעשר מדליות באליפויות עולם ואליפויות אירופה. אציין ביניהן את לינוי אשרם, שזכתה במדליית כסף באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בקרב רב, את הג'ודאי שגיא מוקי, שזכה במדליית זהב באליפויות אירופה ואת  לונה צ'מטאי סלפטר, שזכתה בריצה ל-10,000 מטרים במדליית זהב באליפות אירופה.

 

אנו מאד גאים בהישגי הספורטאים שלנו, ומבקשים להודות הערב למאמנים השותפים להצלחה זו, למעטפת המקצועית ובראשותם ליחידה לספורט הישגי ולנותני החסות המאמצים אותם כבני משפחה. 

 

השנה היא גם שנה בה נעשו פרי המאמצים שלנו למניעת הדרת נבחרות ישראל מתחרויות בינלאומיות. את הדוגמה כיצד עושים את זה נכון נתן יו"ר איגוד הג'ודו הבינלאומי מריוס ויזר בתחרות באבו דאבי.

 

ברצוני להודות בהזדמנות זאת לשרת הספורט ולצוות שלה ולאיגוד הג'ודו על שגייסו את האיגוד העולמי למאבק זה ושירת התקווה שהושמעה באבו דאבי הייתה תשובה מהדהדת למדירים את ספורטאי ישראל.

 

אך לצערי, לא היה זה המקרה היחידי ואיגודים אחרים סבלו מהדרה דומה, הן בתוניסיה והן ספרד. תשובתנו למדירים הינה ברורה וחד משמעית: אנו נמשיך להיאבק בכל מקום על זכותנו להשתתף בכל תחרות בדיוק, אבל בדיוק כמו כל  – 206 המדינות השייכות למשפחה האולימפית.

 

ובמבט קדימה אנו צופים לטוקיו 2020, כבר פחות שנתיים מהיום.

 

המאמצים של הספורטאים נתונים כעת בהשגת הקריטריון המאפשר את השתתפותם במשחקים ואני בטוח, שבסופו של תהליך נצא לטוקיו עם משלחת חזקה ושאפתנית.

 

ברכות חמות לזוכים ולזוכות הערב ושנה ספורטיבית מוצלחת לכולנו."

 

עוד בין זוכי הפרסים הערב הייתה יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, שהוכתרה לספורטאית ה-70 של ישראל. 

 

"לכבוד הנשים הספורטאיות שהיוו לי דוגמא והשראה אגנס קלטי ואסתר רוט שחמורוב, לכבוד דור ההמשך המדהים שצמח פה ובראשן ירדן גרבי, לינוי אשרם לונה צ'מטאי ולכל ילד וילדה ישראליים שמעיזים לחלום לגעת בשמיים" –  אמרה יעל ארד לאחר הכתרתה.

 

 

צילום: עודד קרני

 

למעלה: ספורטאי השנה – לינוי אשרם ושגיא מוקי

 

משמאל: לינוי אשרם ויעל ארד

 

בתמונת השער: מימין: שגיא מוקי, לינוי אשרם ומאמן השנה אורן סמדג'ה