המלחמה בחומרים אסורים: בדיקת גנים חדשנית (BDS), תיכנס לתוקף כנראה כבר בטוקיו 2020

מאת אתר האינטרנט "Inside The Games"
Duncan Mackay

במסגרת המלחמה בסמים האסורים, בדיקה בשם (Blood Spot Testing, (BDS, תיכנס למערך הבדיקות אולי כבר בטוקיו 2020 , כך הודיע נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך במהלך קונגרס בינלאומי למלחמה בסמים.

עם התקדמות המחקר, שיטה זו של בדיקת סמים אסורים, יכולים הבודקים לאתר שרידי סמים אסורים בבדיקות דם גם שבועות ואף חודשים ארוכים אחרי השימוש האסור בהם. "אנו רוצים שספורטאים שמנסים לרמות דרך שימוש בסמים אסורים תמיד ירגישו לא בטוחים, בשום זמן ובשום מקום", אמר באך.
המחקר הזה של בדיקת הגנים החל כבר בשנת 2006 על ידי פרופסוריאניס פיטסילאדיס  מאוניברסיטת ברייטון באנגליה, והוא המתקדם ביותר בתחום מאז בדיקת ה"פספורט הביולוגי" שהוכנסה לשימוש בשנת 2002.  

בדיקת הדם החדשנית מתרכזת בניסיון לאתר שינויים בחתימה הגנטית של ספורטאים כתוצאה מעירוי דם ושימוש בחומר EPO , החומר האסור השכיח ביותר בשימוש אצל ספורטאים המשתמשים בחומרים אסורים.
גם אם הבדיקות לא יהיו מוכנות במאת האחוזים לקראת טוקיו 2020, חלק מהספורטאים יעברו אותן בכל זאת בשיטה החדשנית, וזאת במטרה לבדוק אותן גם אחרי סיום המשחקים, מה שעשוי להרתיע כבר כעת ספורטאים משימוש בחומרים אסורים במהלך המשחקים הקרובים.

הבדיקה החדשה היא קלה לביצוע יותר מאחרות (בדיקות שתן ולקיחת דם) שכן מדובר בדקירה קטנה על אצבע הספורטאי ונבדקת טיפת דם בודדת וכל התהליך קל לביצוע , זול יותר וקל לשינוע ואחסון במעבדות הבדיקה.   
 
תמונות: אילוסטרצייה