המדליות שיוענקו במשחקי אירופה ה- 2 במינסק הוצגו בארמון בעיר מיר בבלרוס

מאת: הוועד האולימפי בישראל

המדליות שיוענקו לספורטאים, ומדליות למזכרת שיוענקו לכל הספורטאים והמלווים במהלך משחקי אירופה ה- 2 במינסק בסוף חודש יוני, הוצגו אתמול בארמון בעיר מיר.   לא במקרה נבחר הארמון לטקס הצגת המדליות. מירוץ הלפיד של המשחקים, הגיע גם הוא לעיר מיר בבלורס באותו יום.

המדליות שיוענקו במשחקי מינסק 2019

הסמל העיקרי של המשחקים, הפרח הקסום:  “Paparats Kvetka” , שולב בעיצוב המדליות. האגדה מספרת שהפרח הזה בעת פריחתו, מגשים את חלומותיהם של אנשים. המדליות ייוצרו על ידי חברת המיתוג המקומית "בראמה".

המדליות עוצבו בעיגול קלאסי שבמרכזו קרני שמש, המסמלות את תקופת השנה (קיץ חם מאד), במהלכו יתקיימו המשחקים. העיצוב נקי מקווים חדים כדי להעביר את אופיים של תושבי המדינה – ידידותיים, רכים וקרובים לטבע.

קוטר כל מדליה 9.5 ס"מ, כסמל למספר התושבים בבלרוס (9.5 מיליון תושבים), והיא משלבת מספר מתכות. במדליית הזהב 24 קאראט זהב טהור, כמו גם כסף טהור וארד טהור במדליות למקומות 2 ו- 3 . במדליות משולבים גם יהלומים זעירים, "יהלומי נאנו" – פטנט מקומי של שזירת יהלומים בו השתמשו לכיסוי המדליות.

בחלק האחורי של כל מדלייה נחרט שם ענף הספורט של הזוכה בה. הקופסה של כל מדלייה נבנתה מעץ ועליה נחרט לוגו המשחקים בצבע תואם לצבע המדלייה.

ייצורה של כל מדלייה לקח כ- 20 דקות של עבודה ויוצרו 1,084 מדליות בסך הכול.

יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים, ג'ורג' קאטולין: "טקס הענקת המדליות בכל ענף ספורט הוא רגע מפתח לא רק למדינות המשתתפות ולוועדה המארגנת, אלא בעיקר לספורטאים. זהו הרגע בו כל העבודה הקשה והמאמצים מקבלים גם תמורה קונקרטית. המדלייה הראשונה תוענק בדיוק חודש מהיום".

המשחקים יחלו במינסק ב- 21 ביוני ויסתיימו ב- 30 ביוני. יותר מ- 4,000 ספורטאים מ- 50 מדינות ישתתפו ב- 15 ענפי ספורט. בשמונה ענפים התוצאות יוכרו כקריטריון למשחקי טוקיו 2020. לישראל יהיו 34 נציגים במשחקים בענפים השונים.

כרטיסים למשחקים יימכרו בקיוסקים מיוחדים של המוכר הרשמי  "Ticketpro", ובאתר האינטרנט הרשמי של המשחקים. מחירי הכרטיסים נעים בין 2 יורו ל- 20 יורו לכרטיס.