הלך לעולמו יאנש קושיאנצ'ק, נשיא הוועד האולימפי האירופאי

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

יאנש קושיאנצ'ק, נשיא הוועד האולימפי האירופאי הלך לעולמו אחרי מחלה קשה בגיל 78 .
קושיאנצ'ק הצטרף לאירגון בשנת 2005 והיה הנשיא ה- 8 של הוועד האולימפי האירופאי.

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אמר: "קושיאנצ'ק היה שגריר אמיתי של הערכים האולימפיים של חינוך, שלום והערכים החברתיים. הוא היה חבר אמיתי ונערץ , ואני הערצתי אותו על הדרך בה נלחם
במחלתו ".

קושיאנצ'ק הוביל בין השאר בשנת 2019 את האירוח של משחקי אירופה ה- 2 במינסק ושל המשחקים האולימפיים לנוער (EYOF) בערים באקו וסרייבו.

לפני שנבחר לתפקיד נשיא הוועד האולימפי האירופאי, כיהן קושיאנצ'ק כנשיא הוועד האולימפי של סלובניה, כנשיא איגוד הסקי הסלובני וכנשיא איגוד הסקי של יוגוסלביה לשעבר, תפקידים מכובדים עליהם קיבל גם פרס חשוב במולדתו, "פרס בלודק" , בשנת 1984 . כאיש ספורט אמיתי, הוא אהב מגוון ענפי ספורט ושיחק טניס וגולף.

לקושיאנצ'ק, עורך דין במקצועו, היתה קריירה משגשגת גם בעולם העסקים ובחיים הפוליטיים. הוא היה חבר בפרלמנט הסלובני בין השנים 1982-1997 , נשיא חברת התעופה הסלובנית Adria מ- 1982 ועד 1993 . הוא קיבל פרס יוקרתי נוסף על תרומתו לכלכלה הסלובנית בשנת 1990 .

קושיאנצ'ק היה אורח כבוד ביום העיון האולימפי שנערך בסימן המשחקים האולימפיים בריו 2016, ב-22.6.16 במכללה האקדמית בוינגייט כאן בארץ. הוא פתח אז את יום העיון בהרצאה בנושא "הדרך להצלחה: המודל הסלובני".

באותם ימים הוא היה נשיא הוועד האולימפי הסלובני וסגן נשיא הוועד האולימפי האירופאי. אורח נוסף באותו יום עיון היה האתלט וילסון קיפקטר, שלוש פעמים ברציפות אלוף עולם בריצת 800 מטר, שיאן עולם ובעל שתי מדליות אולימפיות (כסף מסידני 2000 וארד מאתונה 2004).

קושיאנצ'ק השאיר אחריו את אשתו אנדריאה בן ובת.