הלך לעולמו האתלט האולימפי אוריון גלין-גלר (אורי גלין)

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי בישראל ומשפחת הספורט האולימפי בישראל לדורותיה מרכינים ראש בהיוודע הבוקר דבר מותו של האתלט האולימפי אוריון גלין-גלר (אורי גלין) שהלך לעולמו בגיל 93 .

אורי גלין שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בהלסינקי 1952 הותיר אחריו אישה ושני ילדים.
לפני קום המדינה שירת בפלמ"ח והשתתף במבצע יפתח לכיבוש הגליל. עם שחרורו מצה"ל התמקד בשני תחומי פעילות ששבו את ליבו: טייס והספורט. הוא סיים קורס טייס אזרחי והחל בפעילות אתלטית באגודת הפועל פ"ת. עד מהרה התרכז במקצועות הכוח ובלט בזריקת דיסקוס. התקדמותו היתה מהירה ובתוך זמן קצר זכה ארבע פעמים ברציפות בתואר אלוף ישראל (בין השנים 1952 עד 1956).

החודש, לפני 69 שנה שבר לראשונה את השיא הישראלי של זאב שטיל בזריקת דיסקוס והעמידו על 43.28 מטרים. בהמשך שיפר את שיאו חמש פעמים נוספות עד שקבע תוצאה של 48.03 מטרים שיאו זה של גלין- גלר נשבר אחרי ארבע שנים על ידי גדעון אריאל.
בסוף שנות החמישים עבר גלין- גלר לארצות הברית שם סיים בהצלחה לימודי רפואה. הוא המשיך בקריירה אקדמאית באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה שם שימש כפרופסור בכיר לאנטומיה. היה ממקימי בית הספר לרפואה בטכניון, ורופא במיל במלחמת יום הכיפורים .באמצע שנות השמונים שב אוריון – גלר לישראל, התיישב בכפר סירקין ועסק בהתנדבות בתחומי פעילות שונים, העיקרית שבהן, הקמת עמותת ש.א.י. – שוחרי אתלטיקה בישראל.
אוריון הצליח לסחוף אחריו מכוח אישיותו הכריזמאטית, מרצו ודבקותו במטרה, רבים וטובים ובמשך השנים הצליח לגייס עבור האתלטיקה בישראל מאות אלפי ₪ אשר הוקדשו לחלוקת מלגות בקרב אתלטים צעירים. כל פועלו למען האתלטיקה נעשה בהתנדבות ובאהבה. יהי זכרו ברוך!

ההלוויה תתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 16:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. יושבים שבעה: בביתו, נווה רעים 22 פתח תקווה (חובה להגיע עם מסיכות). בימי חול: 10:30-14:00 ו- 17:00-21:00. ביום ששי: 10:00-14:30. מוצאי שבת:18:00-21:30

צילומים: מהאלבום המשפחתי הפרטי