הישג יוצא דופן לשחיינית אנסטסיה גורבנקו: זכתה במשחה הסקינס היוקרתי עם שיא ישראלי חדש בפלייאוף ליגת השחייה ה-ISL באיינדהובן

מאת הוועד האולימפי בישראל

הישג יוצא דופן לשחיינית אנסטסיה גורבנקו, שהפכה לשחיינית הישראלית הראשונה אי פעם שזוכה במשחה הסקינס היוקרתי, תוך כדי שהיא קבעה שיא ישראלי חדש ב-50 מטרים חזה הראשון של המשחה, 29.53 שניות, שיפור של שמונה מאיות לשיאה הקודם שהושג לפני כחודש בגביע העולם בברלין בבריכות קצרות.

הסקינס נחשב לאחד המשחים הקשים והיוקרתיים ביותר בליגה – הוא כולל שלוש פעמים 50 מטרים מאותו סגנון, עם 3 דקות הפסקה בין 50 ל-50, כאשר בכל פעם רק מחצית מהמשתתפים ממשיכים לשלב הבא (מתחילים 8, עולים 4 אחרי 50 המטרים הראשונים, 2 לגמר ו-1 מנצחת).

אנסטיה ניצחה בכל שלושת השלבים, כאשר בראשון כאמור קבעה שיא ישראלי, בשני שחתה 29.90 שניות ועלתה לגמר מול שיאנית העולם אליה אטקינסון מקבוצת לונדון רואר, אותה גם ניצחה בגמר בשלוש מאיות בלבד עם 30.55 שניות.

בסך הכל היא צברה לא פחות מ-35 נקודות במשחה הזה בלבד, אשר למעשה נתנו את הניצחון במפגש כולו לקבוצתה לוס אנג'לס קרנט, ניצחונה הראשון העונה, ובדיוק בזמן.

הקבוצה של דייויד מארש הקדימה את לונדון הפייבוריטית ב-11.5 נקודות בלבד (506 לעומת 494.5), הייתה אחראית במו ידיה על המהפך ולא בכדי היא הייתה במוקד החגיגות של הקבוצה. עוד קודם, סיימה גורבנקו שלישית ב-100 מטרים מעורב אישי עם 58.34 שניות, בדרך למקום הרביעי בדירוג ה-MVP מבין השחייניות במפגש כולו

צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה


אנסטסיה גורבנקו – צילום סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה