הישג היסטורי לשחיין האולימפי יעקב טומרקין – סיים במקום ה-8 הכללי בסבב גביע העולם לשנת 2021

מאת: הוועד האולימפי בישראל

השחיין האולימפי יעקב טומרקין רשם הערב (שבת) הישג היסטורי, כשסיים את סבב גביע העולם לשנת 2021 במקום השמיני בדירוג הכללי של השחיינים.

זוהי הפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי נכנס לטופ 10 של הסבב היוקרתי במתכונתו הנוכחית המונהגת מתחילת המילניום. יעקב עשה זאת עם 12 מדליות מארבע התחרויות. מי שניצח וזכה בתואר מבין הגברים הוא מת'יו סייטס הדרום אפריקני, בעוד אצל הנשים ניצחה אמה מקיאון האלופה האולימפית האוסטרלית.

יעקב (29) סיים את הסבב בצורה נהדרת, כאשר בגמר האחרון שלו בקאזאן הוא קבע שיא אישי במשחה ל-100 מטרים גב, עם 50.86 שניות. זמן זה הספיק לו למקום הרביעי בגמר, ארבע מאיות ממדליה נוספת.

הוא שיפר את שיאו האישי, אותו קבע ב-2018, ב-34 מאיות והוא מדורג כעת במקום השלישי הישראלי בכל הזמנים במשחה זה, אחרי השיאן הישראלי דוד גמבורג וגיא ברנע.
השחיין הצעיר איתן בן שטרית (18) זינק לגמר שני בתחרות, 400 מטרים מעורב אישי, ובו קבע שיא אישי נוסף, 4:14.33 דקות, שהיקנה לו את המקום השמיני. מדובר בשיפור של יותר משנייה לשיאו הקודם שנקבע מוקדם יותר העונה, מה שמציב אותו במקום השביעי בדירוג ההיסטורי של המשחה בישראל. דירוג אותו מוביל השיאן הישראלי גל נבו

באדיבות איגוד השחייה בישראל