החלה הספירה לאחור – היום שנה בדיוק לפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו שנדחו לקיץ 2021

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי הבינלאומי יציין היום במגוון פעילויות דיגיטליות את הספירה לאחור שמתחילה היום למשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו בשנת 2021 .
בין הפעילויות מתוכננים סרטים מיוחדים שהופקו לקראת האירוע, צ'אט חי באינסטגראם בין ספורטאים אולימפיים ברחבי העולם, שידורים מיוחדים של הערוץ האולימפי ועוד.

בחודש מרץ האחרון , החליט הוועד האולימפי הבינלאומי על דחייה בשנה, ראשונה בהיסטוריה, של המשחקים האולימפיים, חודשיים אחרי פרוץ מגיפת הקורונה בעולם, וקבע שהמשחקים יתקיימו בקיץ 2021 וטקס הפתיחה שלהם יתקיים בתאריך ה- 23 ביולי  – בדיוק היום בעוד שנה.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, שלח מכתב לנשיאים של כל הוועדים האולימפיים בעולם בזו הלשון:

נשיאים נכבדים,

ראשית כל, אני מקווה שמכתב זה מוצא אתכם ואת משפחותיכם בבריאות טובה ומצב רוח טוב.

מאז החלטתנו ההיסטורית לדחות את המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בגלל מגפת הקורונה בעולם, הוועד האולימפי הבינלאומי יחד עם הוועדה המארגנת של המשחקים של טוקיו 2020 , עובדים ללא הפסקה בארגון המשחקים הראשונים בהיסטוריה שאי פעם נדחו. בעוד המשימה מציבה בפנינו אתגר גדול, יחד עם כל חברינו והשותפים היפאנים שלנו, אנו נחושים להפוך את המשחקים למקור לתקווה לאנושות כולה במיגור המגפה. בדרך זו יכול הלפיד האולימפי להיות האור בקצה המנהרה בה אנו כולנו נמצאים.

בכדי לקדם את הרוח האולימפית הזו של תקווה ואופטימיות בעולם כולו כבר כעת, אני שמח להזמין את כולכם לחגיגות ה- One Year To GO , למשחקים שנדחו מקיץ 2020 .

ב- 23 ביולי 2020 , נאחד את כוחות הספורט ונביט קדימה בביטחון למשחקי טוקיו 2020 כרגע של סולידאריות והוכחה לעמידות של האנושות.

בזמן שאתם והספורטאים שלכם ממשיכים להתכונן למשחקים האולימפיים, אני יכול רק לעודד אתכם לשים את הרגל החזקה שלכם קדימה. ספורטאים מהווים מודלים לחיקוי נפלאים לחברה והם ממשיכים לתת לנו השראה במעשיהם וכוח עמידותם.  למרות כל האתגרים, ספורטאים מתאמנים ומתכוננים כדי להגיע בכושר הטוב ביותר שלהם למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 שנדחו.
בזמנים שכאלה, תהיה למשחקים משמעות אפילו גדולה יותר כחגיגה של שינוי וקבלה .

ההזמנות הרשמיות למשחקי טוקיו 2020 שקיבלתם לפני דחיית המשחקים, נשארות בעלות תוקף לתאריכים החדשים בעוד שנה. המחויבות הבלתי פוסקת שלכם להגשים לספורטאים את החלום היא חשובה ביותר בעת הזאת ובחודשים שלפנינו.

המשחקים האולימפיים הם לא רק אירוע הספורט החשוב בעולם. בזמנים כמו אלה בהם אנו חיים כיום, הם מהווים סמל של תקווה והשראה לעולם כולו. יחד עם חברינו ושותפינו היפאנים, אנו נהפוך את המשחקים האולימפיים טוקיו 2020 לבלתי נשכחים ולחגיגה לאנושות כולה, מאוחדים בהבדלים שבינינו.

בינתיים, בבקשה #stay Strong  , #Stay Active , #Stay Healthy – כך אני עושה,

תומאס באך