הושג הסכם בין איגודי האתלטיקה בעולם להתאחדות האתלטיקה העולמית שימנע התנגשות בין מועדי תחרויות

מאת אתר האינטרנט: "Inside The Games"

אליפויות ארציות בכל העולם, לא יתנגשו יותר עם אירועי אתלטיקה בינלאומיים חשובים כפי שקרה בשנים האחרונות, זאת הודות להסכם פורץ דרך בין איגודי אתלטיקה בעולם לבין התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, הגוף האחראי על לוח התחרויות השנתי הבינלאומי.

עם השגת ההסכם ל- 4 השנים הקרובות, לא יצטרכו בעתיד ספורטאים להתלבט בין השתתפות בתחרויות חשובות במדינותיהם, כולל תחרויות מבחן וקביעת קריטריון למיניהן, לבין השתתפות בתחרויות כמו "ליגת היהלום" היוקרתית.

התנגשות כזו קרתה במהלך 2019 למשל, כאשר אתלטים בריטים בכירים היו צריכים לבחור היכן להתחרות, באליפות בריטניה הפתוחה או במפגש "ליגת היהלום" בפריז.

האחראית על לוח התחרויות באיגוד האתלטיקה הבריטי, הגב' שרי אלכסנדר: "זו החלטה שהייתה אמורה להתקבל כבר מזמן, ואני חושבת שזוהי התקדמות חיובית מאד. אתלטים לא יצטרכו להתלבט יותר ואלה חדשות טובות גם עבור גופי שידור שיוכלו לשדר את כל התחרויות".

דיון נוסף אמור להתקיים היום בהתאחדות האתלטיקה הבינלאומי בנושא איגוד האתלטיקה הרוסי שלא שילם חוב שתאריך היעד שלו פג ב- 1 ביולי להתאחדות האתלטיקה הבינלאומית, כדי שזו לא תזרז יותר את ההרחקה שלו מכל פעילות בשל שימוש ספורטאיה בסמים אסורים במימון המדינה.

ההרחקה המקורית של רוסיה החלה כבר ב- 2015 ומאז היא הוארכה כבר 12 פעמים נוספות.

ההתאחדות הרוסית אמורה הייתה לשלם סכום של 6.31 מיליון דולרים אחרי החקירה נגד אלוף העולם בקפיצה לגובה באולמות, דאניל ליסנקו, על שיבוש חקירה.

נגד הספורטאי שכעת עומד בפני הרחקה של עד 8 שנים מכל פעילות.

תמונת שער – עמית שיסל

איצטדיון אתלטיקה אילוסטרציה