הוועד המנהל של הוועדים האולימפיים האירופיים נפגש בסמורין, סלובקיה

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד הפועל של הוועדים האולימפיים האירופיים (EOC) התכנס ביום שישי לרגל סמינר ה- EOC ה-41 בסמורין, סלובקיה.

 נשיא ה-EOC ספירוס קאפראלוס, הביא את הדו"ח של המזכיר הכללי רפאלה פגנוצ'י על פעילות משרד ה-EOC ברומא והשפעתו על התנועה האולימפית האירופית הרחבה יותר.

 גזבר ה- EOC, פיטר מנל, הציג את תקציב ה- EOC לשנת 2022, שקיבל תמיכה מלאה מהוועד הפועל. הוא סיכם את הדו"ח שלו באומרו שתקציב משרד האיחוד האירופי של ה-EOC אושר גם על ידי מועצת המנהלים של משרד האיחוד האירופי של ה-EOC.

 במהלך הכנס קיבלו המשתתפים עדכון גם על ההכנות למשחקי אירופה 2023 בקרקוב ומלפולסקה והועברה ברכה לנשיא הוועד הפולני, אנדז'יי קרסניצקי, על העבודה המצוינת שהוא עושה באישור ההחלטות בפולין. נראה שהחוזה לאירוח המשחקים הסופי עם פולין ייחתם בחודש דצמבר.

הוועד הפועל אישר את הרכב ועדות וקבוצות העבודה של ה- EOC לשנת 2021, כולל את יושבי הראש שלהן, ונערך גם דיון על תנאי ההתייחסות לוועדת הספורטאים של EOC. הוסכם כי יש להוסיף חבר מועדת הספורטאים לישיבות וועדת ה-EOC.
נציגי הספורטאים של אירופה מתכוננים כעת לפגישה עם האיחוד האירופי בבריסל ב-18 בינואר 2022, שתתמקד בעתיד הספורט באירופה. אחת ממטרות המפגש תהיה לאשר את תפקידן של ועדות ספורטאי התנועה האולימפית הנבחרים כנציגי הספורטאים באירופה בכלל.

המזכירה הכללית של ANOC, גונילה לינדברג, הודיעה לחברים כי ישיבת המועצה הבאה תתקיים בבייג'ינג ותהיה היברידית, והפגישה הבאה של הוועד הפועל של EOC מתוכננת למרץ לרגל פסטיבל החורף האולימפי לנוער האירופי.