הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי נתן גיבוי לאסטרטגיית התוכנית "אולימפיזם 365" לקידום הערכים האולימפיים וערכי הקיימות של האומות המאוחדות

מאת :הוועד האולימפי הבינלאומי

"אולימפיזם 365" היא תוכנית הכוללת השקעה וסיוע מקומי למדינות דרך הספורט, ולה מטרות על התואמות את מטרות ארגון ה- SDG של האומות המאוחדות וביניהן.

בין המטרות של הארגון: בריאות ורווחה, חינוך איכותי, שוויון מגדרי, עבודה וצמיחה, צמצום אי השוויון בתוך מדינות ובקרב מדינות, ערכים וקהילות בר קיימא, צריכה וייצור ברי קיימא, נקיטת פעולות דחופות למאבק בשינויי האקלים, תמיכה במוסדות שלום וצדק.

"לספורט יש משמעות חברתית רבה בהיותו הדבק שמחבר קהילות יחדיו", אמר נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך. "הערכים האולימפיים המעוגנים באמנה האולימפית ומניעים את עבודת התנועה שלנו רלוונטיים מתמיד. הם לא רק מתעוררים לחיים במהלך המשחקים האולימפיים, אלא מדי יום, בכל מקום. מחובתנו לדאוג שממשלות וכל הקהילה הבינלאומית ימשיכו להשקיע בספורט ובערכיו שאין לו תחליף. עם אימוץ "אולימפיזם 365", ניצור ונחזק שותפויות שיאפשרו לנו לתרום עוד יותר לבניית עולם טוב יותר באמצעות ספורט" סיכם באך.

חשיבות הספורט וערכיו הודגמה יותר מתמיד במהלך מגיפת הקורונה. הספורט מילא תפקיד חיוני בסיוע לאנשים להישאר בריאים פיזית ונפשית לאורך תקופה קשה זו. ממשלות, סוכנויות האו"ם, בנקים לפיתוח, ארגונים לא ממשלתיים וארגונים מסחריים אחרים, מכירים כולם בעובדה שספורט יכול להניע לשינוי חברתי.

"אולימפיזם 365" תכוון לבנות שותפויות חדשות ויעילות באמצעות הספורט כדי להשפיע על חיי אנשים בכל תחומי החברה, כולל חינוך, בריאות וכלכלה. התוכנית תשאף ליצירת שינוי בארבעה אזורים המחוברים זה לזה: שיפור הנגישות לספורט, יצירת שותפויות חדשניות לייצור קהילות ספורט בטוחות, מכילות ושוות, תבטיח הזדמנויות להפיק תועלת מלאה מספורט ותמנף את מלוא העוצמה של הספורט לטובת סיכויים חדשים בתעסוקה.

במהלך ארבע השנים הקרובות, תוכנית "אולימפיזם 365" תכוון לבנות קבוצות של מעל 45 שותפים אסטרטגיים ויותר מ -200 שותפי יישום.