הוועד האולימפי הבינלאומי ציין את "יום הספורט הבטוח" השנה בצל שערוריות של הטרדות מיניות בעולם

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"

הוועד האולימפי ציין את "יום הספורט הבטוח" השנה, בצל שערוריות של הטרדות מיניות בשבועות האחרונים. "יום הספורט הבטוח" הוא יוזמה של הארגון למען בטיחות ילדים בספורט המונה יותר מ- 60 גופים חברים מכל העולם, יום המתקיים בכל שנה ב- 8 באוגוסט.

הוועד האולימפי ציין השנה את היום הזה כשהוא מוציא הודעה מטעמו "זוהי הזדמנות להרהר ולהעלות את המודעות לשמירתם של ספורטאים בכל העולם, ולעודד כל ארגון להקים גופים להתמודדות עם נושאים הקשורים לביטחון הספורטאים". 

בשבועות ובחודשים האחרונים, עלו לכותרות שערוריות בענפי הטריאתלון וההתעמלות, ועוררו את הקריאה לעשות צעדים משמעותיים להתמודדות עם הבעיה.

מתעמלות ממדינות כמו אוסטריה, בריטניה, הולנד וניו זילנד, יצאו בהאשמות על הטרדות בעקבות הסרט התיעודי שהוקרן ב"נטפליקס" הודות שערוריית ההטרדות המיניות בהתעמלות בארה"ב.

בדרום קוריאה, הורחקו מפעילות לכל החיים מאמן הטריאתלון הלאומי וקפטן הנבחרת בעקבות ההאשמות על הטרדה של חברת הנבחרת צ'וי סוק היון, שהתאבדה בעקבות מה שעברה.  

בדו"ח האחרון שפורסם של גוף בשם: "Human Rights Watch", נכתב על כך שילדים ספורטאים ביפן סובלים באופן קבוע מהטרדות פיזיות ומשפילות בידי מאמניהם, וגם מציין מספר מקרים של התאבדויות בעקבות כך.

"לספורטאים יש את הזכות לעסוק בספורט בטוח, ספורט הוגן, שוויוני ונקי מכל צורה של הטרדה, או הפלייה", אמר הנסיך פייסל אל חוסיין, יו"ר הוועדה למניעת הטרדה מינית בספורט בוועד האולימפי הבינלאומי.    

מתעמלת - אילוסטרצייה
מתעמלת – תמונת אילוסטרציה