הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם את מדריך הוראות הקורונה הראשון לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם היום את מדריך הוראות הקורונה הראשון לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב.
זהו המדריך הראשון מתוך סדרה של כמה מדריכים שכל אחד מהם יהיה מיועד לחלק אחר מכלל המשתתפים במשחקים, והוא פונה לראשי הוועדים האולימפיים בעולם ולאנשי צוותים טכניים. בהמשך יפורסמו מדריכים גם לספורטאים כמובן ומדריך לאנשי התקשורת.

המסר העיקרי של הוצאת המדריכים למשתתפי המשחקים הוא שהמגבלות חלות על כולם – לטובת כולם ולמען קיום משחקים בטוחים ובריאים.  הוועד האולימפי הבינלאומי מעביר בצורה מסודרת ואחידה את כללי ה"עשה ואל תעשה" לכל באי המשחקים כולל הקהל כמובן, מהזמן שלפני הגעתם לטוקיו, בזמן השהות שלהם במשחקים ואחרי עזיבתם את העיר.

המדריך הראשון כולל כללי התנהגות כמו בדיקות מרובות, מניעת התקהלויות וכללי היגיינה. הפיקוח על באי המשחקים יתחיל כבר 14 יום לפני היציאה ליפן, ויכלול בדיקות קורונה במדינת היציאה ליפן ובנחיתה, חובת שימוש באפליקציות סלולריות לדיווח תמידי על מיקום ומצב בריאותי לצורך חקירה אפידמיולוגית במקרה הצורך ועוד.
ההוראות שנכתבו במדריך הראשון שראה אור היום, הן דינאמיות ועשויות להשתנות ככל שיעברו הימים והחודשים והמשחקים יהיו קרובים יותר, ובהתאם למצב התחלואה בעולם.

עוד לפני שהתפרסם המדריך לספורטאים, כבר ידוע כי הם יהיו תחת מגבלות קשוחות במטרה לשמור על בריאותם, ואלה יכללו הגבלת זמן השהות בכפר האולימפי, מניעת מפגשים חברתיים גם מחוץ לכפר, מעבר דרך מערכות סריקת קורונה מתקדמות ועוד.  
המדריך קובע שלכל קבוצת עבודה או משלחת ימונה אדם שתפקידו יהיה להיות אחראי קורונה, שיהיה אחראי על כך שהכללים נשמרים על ידי כולם.