פורסמה המהדורה השנייה של כללי ההתנהגות במהלך משחקי טוקיו בצל מגיפת הקורונה

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד האולימפי הבינלאומי, הוועד הפראלימפי הבינלאומי, מארגני המשחקים בטוקיו וממשלת יפן, יצאו היום בהודעה משותפת לתקשורת, 85 ימים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו.

בהודעה נכתב כי כל הגופים ימשיכו ליישם את הצעדים הדרושים להבטיח את קיומם הבטוח של המשחקים למען הספורטאים וכן למען הקהל המקומי כמארח המשחקים.

המהדורה המתוקנת של הוראות לספורטאים ואנשי המשלחות פורסמה כשהיא מכילה הרבה יותר פרטים והוראות שיעזרו לשמור על משחקים בריאים ובטוחים.
כל ההוראות מבוססות על מדע וכוללות את הצעדים היעילים ביותר הנלקחים בעולם כולו למניעת הידבקות במגיפת הקורונה וביניהם בדיקות מרובות, שימוש במסיכה, היגיינה אישית וריחוק חברתי.  

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי: " העיר טוקיו ויפן כולה לקחו על עצמן את האתגר הענק לארגן את המשחקים האולימפיים הראשונים בהיסטוריה שנדחו ממועדם המקורי. אנו מודים להם ומבינים את האחראיות האדירה שרובצת על כולנו כשותפים שלהם, להעביר את המשחקים בצורה בריאה ובטוחה. זו הסיבה בגללה פורסמו ספרי ההוראות המבוססים על מיטב הידע המדעי והבריאותי שבידינו.
במקביל למפורסם בהוראות אנו כמובן נשארים גמישים לכל תרחיש עולמי. הכל יעבור בשלום בתנאי שכל אחד מאתנו יגלה אחראיות אישית וימלא אחר ההוראות. אנו נעניש בחומרה כל מי שלא יעמוד בכללים. זו המחויבות שלנו כלפי המארחים שלנו".

ההנחיות שפורסמו כבר בחודש פברואר עברו עדכון מחדש ובין השאר נקבעו מספר כללים בנוגע להשתתפות וארגון המשחקים תחת איום נגיף הקורונה:

1 – כל המשתתפים יידרשו לעשות 2 בדיקות קורונה לפני טיסתם ליפן.
2 – בעקרון, כל הספורטאים ואנשי הצוות הקרובים להם יעברו בדיקת קורונה יומית במהלך שהותם במשחקים כדי להוריד עד כמה שאפשר את הסיכוי להדבקות. הבדיקות יתואמו על פי לוח התחרויות של הספורטאים.
3 –  כל אנשי הצוות ובעלי התפקידים אחרים במשלחות יעברו בדיקה יומית במשך 3 ימים ברצף מיום הגעתם למשחקים. אחרי 3 ימים, הם יעברו בדיקות על פי הצורך.
4 –  כל המשתתפים מתבקשים להיות מעורבים בפעילויות שנקבעו להם מראש בלבד ולשמור על מרחק של לפחות מטר ממשתתפים אחרים שכבר שהו ביפן יותר מ- 14 יום ומהקהל המקומי.
5 – כל המשתתפים מתבקשים להשתמש אך ורק בהסעות הרשמיות של המשחקים ואינם רשאים להשתמש בתחבורה הציבורית.
6 – על הספורטאים לאכול אך ורק במקומות שיועדו להם והיכן שנשמרים כללי הקורונה ואלה כוללים את אתרי התחרויות השונים, המסעדה במקום שהם לנים בו או בחדריהם באמצעות שירות חדרים.
7 – "מגע קרוב" פירושו שהות של 15 דקות או יותר ללא מסכה בקרבת אדם אחר שהתגלה כחיובי לנגיף הקורונה. כשיש ספק חלה חובה להיוועץ עם גופי הבריאות המקומיים.

עוד נכתב בהודעה כי כמות הקהל הסופית שתאושר לכל מקום תחרות תיקבע רק במהלך חודש יוני ובכל מקרה מדובר על קהל מקומי בלבד בהתאם להחלטה שנלקחה בנושא כבר בחודש מרץ האחרון.