הוועד האולימפי הבינלאומי ומארגני טוקיו 2020 הסכימו על צעדים לקיום המשחקים בעידן הקורונה

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

מארגני משחקי טוקיו 2020 שנדחו לקיץ הבא והוועד האולימפי הבינלאומי, קבעו כחמישים צעדים ודרכי פעולה להבטיח משחקים אולימפיים חסכוניים ויעילים כמה שיותר בהתחשב בנגיף הקורונה.

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, ציין לטובה את המהירות שבה המארגנים בטוקיו התאימו את הצעדים שלהם למען הבטחת קיום משחקים שיהיו לדבריו "מאורגנים למופת", וציין שהחודשים הקרובים יאלצו את כל המעורבים להיות גמישים ויצירתיים.   

בפגישה שהתקיימה היום, עברו נציגי הצדדים על רשימת הצעדים עליהם הוחלט בחודשים האחרונים, כשההתייחסות נעשתה בחלוקה לארבעה נושאים עיקריים: בעלי העניין במשחקים, קידום המשחקים, תשתיות ועוד מספר נושאים רלבנטיים.

בין ההחלטות שהתקבלו למשל ניתן לציין את הצמצום בנוכחות הפיזית של בעלי העניין בזמן המשחקים בטוקיו, התאמת התנאים לפעילות של רוכשי הכרטיסים בעת השהייה שלהם באתרי התחרויות השונים, וקיום מספר ישיבות במרשתת לפני פתיחת המשחקים.

יו"ר הוועדה המשותפת למארגני טוקיו והוועד האולימפי הבינלאומי ג'ון קוטס אמר: " אנו חייבים לציבור הרחב את הצעדים הללו ואחרים שיגיעו בהמשך להבטחת קיום משחקים בטוחים ולכן לא השארנו אבן אחת לא הפוכה ואנו נמשיך לחפש פתרונות נוספים גם בהמשך. השאיפה שלנו היא ש"מודל טוקיו" עליו אנו עובדים, לא רק יספק משחקים מותאמים לתנאי התקופה אלא יהפוך לאבן דרך שתסייע לגופים נוספים במשך שנים רבות לאחר מכן".

נשיא משחקי טוקיו 2020 מורי יושירו הוסיף: "אחרי שהגענו למסקנה שעלינו להפוך את משחקי טוקיו שיתקיימו בשנת 2021 לפשוטים יותר, נכנסנו לעבודה עם השותפים שלנו בכל תחום כדי לקבל משוב ולהתאים את ההחלטות לצרכים. התהליך הזה יסייע לחברה בכלל בעתיד ויהפוך למודל לחיקוי לאירועים עולמיים נוספים בזמן שאנשים מתרגלים לחיות את "הנורמאלי החדש".  

כל הצעדים עליהם הוחלט זכו לתמיכה של כל הגופים המעורבים: התאחדות הספורט הפראלימפי, הוועדה המארגנת של טוקיו 2020, עיריית טוקיו וממשלת יפן. משוב רב ניתן לוועדה לקראת החלטותיה גם מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי, ועדים אולימפיים ופראלימפיים בעולם, גופים בעלי זכויות שידור ושותפים אחרים.

כעת שהצעדים שיש לעשות ברורים יותר, מארגני טוקיו 2020 יחלו בחישוב העלויות שניתן יהיה לחסוך בארגון המשחקים ומטרתם היא להעביר את מסקנותיהם כבר בחודש אוקטובר לישיבת הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי.

בנוגע לנגיף הקורונה ולמחלה באופן ספציפי, העבירה הוועדה מספר תרחישים אפשריים אחרי שאספה מידע רלבנטי מגופים שונים וביניהם ארגון הבריאות העולמי, הוועדה המארגנת של טוקיו, הוועד האולימפי הבינלאומי וממשלת יפן.
התרחישים השונים מתבססים על מידע במספר מישורים: מגבלות נסיעה, תנועה וכניסה למדינה, נושא הריחוק חברתי, ציוד להגנה אישית, אישורים לציוד למשחקים, מזון ומשקאות בזמן המשחקים, בדיקות, מעקב, בידוד וחיסונים.

בעקבות אינפורמציה המתקבלת גם מאירועי ספורט המתקיימים כבר כיום תחת מגבלות המגיפה במוקדים שונים בעולם, יכולה הוועדה לעשות התאמות לתרחישים השונים ולקיים דיונים כדי להתאים את מסקנותיה וצעדיה בכל פעם מחדש, כשהפוקוס מתמקד תמיד בספורטאים, בקהל הצופים ובצוותי הוועדה המארגנת של המשחקים.

לוגו טוקיו 2020
Web