הוועד האולימפי הבינלאומי והוועדה המארגנת של טוקיו, פרסמו מסגרת עבודה למשחקים בקיץ 2021

לוגו טוקיו 2020

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד האולימפי הבינלאומי ונציגי הוועדה המארגנת של טוקיו 2020, נפגשו בפגישת וידאו היום ולאחריה פרסמו בהודעה משותפת את מסגרת העבודה אותה קבעו במשותף לארגון מחדש של המשחקים שנדחו לקיץ 2021.

ראשי וועדה שהוקמה לפקח על ה"ארגון מחדש" של המשחקים יהיו מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי ג'ון קוטס וכריסטוף דובי, ומטעם הוועדה המארגנת של יפן , מורי יושירו ומוטו יושירו. פגישות הוועדה יתואמו בכל פעם שיהיה בכך צורך ללא מגבלה של לו"ז קבוע מראש או כמות פגישות.

כל אחד מהגופים הקים תת וועדה משלו. הוועד האולימפי הבינלאומי הקים וועדה שזכתה לכינוי  "Here We Go "" והוועדה המארגנת של טוקיו הקים כוח משימה משלו בשם "New Launch".

נמסר כי נקודות המפתח לתכנון המשחקים של 2021 , יתבססו על התכנון המקורי למשחקים ב- 2020 . שימת לב מיוחדת תינתן לנושא המתקנים ולוח הזמנים של המשחקים. כל אחד מהצוותים שתכנן במקור את לו"ז התחרויות למתקן וענף ספציפי, יחזור ויתכנן מחדש על אותו בסיס את לו"ז התחרויות על גבי התאריכים החדשים.  

כל הגופים המעורבים בארגון המשחקים, הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), הוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC) ראשי הוועדים האולימפיים והפראלימפיים והוועדה המארגנת של משחקי טוקיו ביפן, יעברו יחדיו על כל האופציות הקיימות להגיע למצב האופטימאלי האפשרי בכל הקשור לאג'נדה האולימפית שנקבעה לטוקיו 2020 .
כל זה יעשה תוך כדי ניסיון לקצץ עד כמה שניתן בהוצאות הכספיות שנגרמו עקב דחיית המשחקים.
התייחסות מיוחדת תינתן כמובן לפוטנציאל הנזקים האפשריים של נגיף ה- COVID 19 על משחקי 2021.

לגבי לוחות הזמנים, הודיעו אנשי הוועדה אחרי פגישתם היום, כי כבר החודש החלו בדיקות כדי לבנות "מפת דרכים" לתכנון מחדש של המשחקים, מפה שתהיה מוכנה לתחילת עבודה מעשית בחודש מאי הקרוב.

ג'ון קוטס מהוועד האולימפי הבינלאומי: "מאז דחיית המשחקים לפני מספר שבועות, שיתוף הפעולה האמיץ בין כל הגופים המעורבים אפשרה לנו להתקדם ובעיקר להבהיר את המצב לספורטאים, לאוהדים ולכל שאר השותפים המעורבים במשחקים.
ההחלטות שהתקבלו בשיחתנו היום יאפשרו להמשיך בקו הזה ולתת מענה לעוד הרבה שאלות שעדיין נותרו פתוחות בצורה היעילה ביותר האפשרית".

נשיא המשחקים של טוקיו 2020 , מורי יושירו הוסיף: " יומיים בלבד אחרי ההכרזה על דחיית המשחקים, הוקמה על ידנו הוועדה החדשה "New Launch" שהחלה לעבוד מיד כדי לטפל באתגרים שנוצרו. העבודה המשותפת שלנו כיום הוא צעד נוסף בהתקדמות לשנה שלפנינו במהלכה נעשה תאומים ונשפר את מה שכבר עבדנו עליו במשך חמש או שש שנים. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הגורמים כדי לוודא שאלה יהיו משחקים מוצלחים".