הוועד האולימפי הבינלאומי הפסיק כל משא ומתן עם הודו על אירוח תחרויויות ספורט

מאת: אתר Inside The Games

 

הוועד האולימפי הבינלאומי הפסיקה משא ומתן עם הודו בנושא אירוח תחרויויות ספורט עתידיות בתחומה, זאת אחרי ששני ספורטאים מפקיסטן לא הורשו להיכנס להודו כדי להתחרות בתחרות קליעה המהווה תחרות קריטריון למשחקי טוקיו 2020. הוועד האולימפי הבינלאומי החליט להפסיק את כל המגעים עם הודו, ולא לבחון עד הודעה חדשה כל מועמדות לאירוח תחרויות ספורט גדולות במדינה. 

 

 
הספורטאים מפקיסטן, גולאם מוסטפה באשיר וחליל אחמד סורבו לויזות מהודו, זאת אחרי שבפיגוע באחראיות פקיסטן בהודו ב- 14 לחודש, בו נהרגו 40 אנשי משטרה הודיים . 

 

הלקע באשיר, שהיה נושא הדגל של משלחת פקיסטן במשחקי ריו 2016, יחד עם חברו לנבחרת חליל אחמד, היו אמורים להתחרות בהודו החל ממחר בתחרות לירי מאקדח אוויר עד 25 מ'.

 

הוועד האולימפי הבינלאומי החליט תחילה לפסול את מעמדה של התחרות כולה כתחרות קריטריון למשחקי טוקיו, אך מאוחר יותר צמצמה את העונש וזה יחול אך ורק על המקצוע הספציפי בו אמורים היו הספורטאים מפקסיטן להתחרות, זאת כדי לא לפגוע בסיכויי מאות ספורטאים נוספים מכל העולם מלהשיג את הקריטירון למשחקים ב- 2020.

 

בנוסף נודע היום, כי כל המגעים עם גופי הספורט בהודו הוקפאו והם לא יוכלו להגיש מועמדות לאירוח תחרויות נוספות בתחומה עד שלא יעבירו מסמך כתוב ובו התחייבות להכניס כל ספורטאי מכל מדינה לכל תחרות בתחומם.

 

"המצב שנוצר, נוגד את כל ערכי היסוד של הוועד האולימפי הבינלאומי הדוגל באפס סובלנות לאפליה ואפס מעורבות של פוליטיקה בספורט" , כך הודיעו מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי."

 

בתמונה: הקלעי האולימפי הישראלי סרגיי ריכטר

 

תמונת שער – דגל הודו (אילוסטרצייה)