הוועד האולימפי הבינלאומי בעד ענישה קשה נגד גורמים ברוסיה ששיבשו חקירות על שימוש בסמים אסורים

מאת: אתר האינטרנט: "Inside The Games"

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע כי יתמוך בענישה הקשה ביותר כנגד גורמים ברוסיה ששיבשו חומרי חקירה ופגעו בחומרי המעבדה טרם נבדקו על ידי וועדת החקירה המיוחדת למלחמה בסמים אסורים.

ארגון WADA העולמי, הממונה על המלחמה בסמים אסורים בספורט, המליץ על עונש של סנקציות במשך ארבע שנים נגד RUSADA , ארגון המלחמה בסמים בספורט הרוסי, על שהסתיר מידע ולא שיתף פעולה באופן מלא עם WADA.

בהודעה מטעם הארגון העולמי נאמר: "ספורטאים רוסים ואנשי הצוות שלהם יוכלו לקחת חלק בתחרויות בינלאומיות גדולות במהלך שנות העונש של ארבע השנים, אך ורק אם יוכלו להוכיח שאין להם נגיעה בחוסר שיתוף הפעולה עמנו ושמם לא עולה או עלה בבדיקות שנערכו עד כה של חומרי החקירה".

בנוסף, הודיע WADA שהדגל הרוסי לא יונף במהלך שנות העונש, רוסיה לא תוכל לארח תחרויות בינלאומיות גדולות בתחומה,  ייאסר עליה להגיש מועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים בשנת 2032 ונציגים שלה לא יתקבלו כאורחים במשחקים האולימפיים הקרובים – לא של הקיץ ולא בחורף.

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר בראיון בשבוע שעבר שהוא נגד עונש גורף על כל הספורטאים הרוסים ובכל הענפים, זאת כיוון שלא נמצאו הוכחות לכך שאיגודי הספורט השונים או הוועד האולימפי הרוסי היו מעורבים בפגיעה בבדיקות הסמים של הספורטאים אלא אך ורק הממשל הרוסי הרשמי.  

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בתגובה כי אסור לגופי הספורט הבינלאומיים לקחת החלטות חפוזות או להגיע למסקנות מהירות מדי".

תמונות: אילוסטרציה

סמים אסורים בספורט