הוועד האולימפי בישראל מברך את פרופ' אורי גולדבורט על קבלת התואר "עמית של כבוד" מטעם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א

מאת: הוועד האולימפי בישראל

בתחילת חודש אפריל, קיבל פרופ' (אמריטוס) אורי גולדבורט, תואר "עמית של כבוד" מטעם הפקולטה לרפואה, במסגרת יום מחקר שנערך באוניברסיטת ת"א.
 
פרופ' גולדבורט סיים דוקטורט (PhD) באוניברסיטת ת"א בשנת 1984, ועשור מאוחר יותר מונה לפרופ' מן המניין בחוג לאפידמיולוגיה. בין הישגיו הרבים של פרופ' גולדבורט: ביצוע מחקריים אפידמיולוגיים רחבי יריעה על מחלות לב, הקמתה של האגודה הישראלית לאפידמיולוגיה (1983) וייסוד החוג לאפידמיולוגיה של מחלות לב וקרדיולוגיה מניעתית במסגרת האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, גוף בראשו עמד במשך שתי קדנציות.

עוד עמד פרופ' גולדבורט בראש היחידה הביו-סטטיסטית במכון האוניברסיטאי לחקר הלב ע"ש נויפלד במרכז הרפואי שיבא ופעל החל מסוף שנות השישים בהתנדבות מלאה, לפיתוח האתלטיקה הקלה בישראל. פרופ' גולדבורט הוא גם יו"ר הקרן לספורטאים מצטיינים (מלגות).
 
בשנת 1991, פתח פרופ' גולדבורט קורס אקדמי ראשון באוניברסיטת ת"א נושא אפידמיולוגיה של מחלת לב כלילית והוא היה בין יוזמי פתיחתם של לימודי התואר השני (MSc) במסלול אפידמיולוגיה ורפואה מונעת.

פרופ' גולדבורט פרסם קרוב ל- 400 מאמרים לבד ובשיתוף עמיתים למקצוע, מאמרים העוסקים באפידמיולוגיה של מחלות לב וכלי דם ובנושאים נוספים. שמו בולט בין חלוצי המדענים שהצביעו על חשיבות כולסטרול על מולקולות HDL והקשר של ריכוזו בדם עם רמת הסיכון לתחלואה ותמותה ממחלת לב כלילית.

פרופ' גולדבורט שימש כפרופסור אורח ב- NHLBI, באוניברסיטת לויולה שבשיקגו ובאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. הוא השתתף במספר מטא אנליזות בין – לאומיות שרוכזו באוניברסיטאות כמו  אוקספורד, הרווארד וקיימברידג' והוא עמית (Fellow) של ה- AHA ושל ה- ESC, שני איגודי הלב המובילים בעולם.

בשנת 2012 נבחר פרופ' גולדבורט כחבר כבוד של האיגוד הקרדיולוגי הישראלי ובשנת 2019 זכה בפרס מפעל חיים על פועלו בתחום בריאות הציבור בישראל מטעם איגוד רופאי בריאות הציבור ובתי הספר לבריאות הציבור.

עוד היום, שנים רבות אחרי שפרש לגמלאות, תורם פרופ' גולדבורט על בסיס קבוע למחקר, הוראה והנחיית תלמידים.

הוועד האולימפי בישראל מברך את פרופ' גולדבורט וגאה בהישגיו!

פרופ' אורי גולדבורט