הגולש האולימפי שחר צוברי הודיע על פרישה מפעילות תחרותית

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 הגולש האולימפי שחר צוברי קיים אחה"צ מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישה מפעילות תחרותית.
האירוע התקיים במשרדי הוועד האולימפי בישראל

שחר צוברי שחגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-35 ,ייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים: בייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו 2016, הודיע היום על פרישה רשמית מפעילות ספורטיבית תחרותית. וכששחר צוברי מסכם פרק כל כך חשוב בחייו, פרק של למעלה מעשרים שנות קריירה ספורטיבית בינלאומית הוא מציין שבמבט לאחור, את מרבית הדברים שעשה היה עושה בדיוק אותו דבר. עם זאת, שחר מרגיש שהוא פיספס משהו…הוא מרגיש שיכול היה לעשות הרבה יותר…והוא, בסיכומו של הפרק הזה בחייו, שמח בחלקו ובגדול, כי הוא טיפוס חיובי .

בין האורחים שכיבדו היום את שחר צוברי במעמד זה: הוריו ורד וזאב ואחותו טל והמשפחה המורחבת, גילי לוסטיג מנ"כל הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, נטע ריבקין היו"ר היוצאת של ועדת הספורטאים האולימפיים, יושבי ראש איגוד השייט גילי אמיר (בדימוס) ושי בובר היו"ר המכהן ומנכל"ית האיגוד סמדר פינטוב, מאמניו האישיים רפא בלילוס ושלמה זקס כמו גם אנשי מועדון השייט באילת, הגולשת האולימפית מעיין דוידוביץ', השייטת האולימפית ורד בוסקילה והגולש נמרוד משיח ואנשי תקשורת רבים.

דברי הפרידה של שחר צוברי היום במסיבת העיתונאים:

"קשה לסכם 20 שנות פעילות. מרגיש קצת כמו חיים שלמים. אבל יותר קשה להתרגל לזה שאין גלשן מתחת לרגליים ושהעור בכפות הידיים כבר לא יהיה מחוספס. אני עושה את מסיבת העיתונאים הזאת בעיקר כדי להודות לכל מי שהיה שם במהלך הדרך מהיום הראשון שלי ועד לרגע הזה, בכישלונות ובהצלחות. להחליט על פרישה זה שלב מאתגר. אתה אוטומטית מסתכל אחורה ותוהה על הדרך, על ההישגים, הכישלונות. בכל זאת מגיל 7 זה מה שאני עושה.

אך למרות שאני מרגיש שלא השגתי את כל המטרות שלי אני מגיע לרגע הזה שלם עם עצמי- שלם על הדרך, בטוח ביכולות שלי, שמח על האנשים שהכרתי בדרך וגם לא חושש מהאתגרים שעוד יגיעו. אז תודה לכל מי שהיה שם.
זכיתי באנשים מדהימים שיקיפו אותי ויתמכו בי. זכיתי בעם מיוחד, שפרגן תמך ועשה את המאמץ לקל יותר כשמקבלים כזה עידוד וחיזוק, בעיקר בחיי היום יום, אלה הדברים הקטנים במהלך הדרך אשר נותנים את הדלק להמשיך. רגשתי תמיד במידה מסויימת שאני לא מחוייב רק לעצמי אלא גם להרבה אנשים שמצפים ממני, ומפרגנים לי ורציתי להצליח בשביל עצמי אבל גם בשבילם.
ההורים שלי לימדו אותי שאפשר להתגבר על הכל אם רק אביט לקושי בעיניים ולא אעשה לעצמי הנחות תוך שמירה על קוליות ואופטימיות אינסופית.אפשר תמיד להתעסק בכמה קשה וכמה מקשים עלי, אבל זה ענין של בחירה, אפשר לבחור להתעסק בזה ואפשר לבחור להתעסק במה שתלוי בי אז לאורך הדרך השתדלתי כל הזמן לזכור שאי אפשר לעצור סוס דוהר, אז אין מה לבזבז אנרגיה על המתחרים שלי או על אלו שמנסים להכשיל אולי ,אלא להתעסק רק באיך אני דוהר מהר יותר מהאחרים

ורד, אמו של שחר, התרגשה עד דמעות ואמרה: "הענקת לנו רגעים רבים בהם התפוצצנו מגאווה. תודה שהיית תמיד קודם כל בן אדם ואחר כך ספורטאי. לימדת אותנו מהי אצילות ואיך הדרך חשובה יותר מהמטרה הסופית. לימדת אותנו על אומץ ואיך לנהל לחץ. לימדת אותנו שלספורט פנים רבות וזה היה שיעור מאלף".

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג: "אני מכיר את שחר מגיל צעיר. כבר אז זיהו כולם את הכישרון הגדול שלו והוא גדל להיות אחד מהספורטאים הגדולים אי פעם.שחר עשה מעבר מרשים מהנוער לבוגרים ועבר בין דגמים בהצלחה רבה. הוא זכה לכבוד הגדול לשאת את דגל ישראל במשחקי לונדון 2012. הוא הצליח להתמודד עם התחרות הקשה בארץ ובחו"ל ולשמחתי אנו לא נפרדים. שחר התמנה ליו"ר ועדת הספורטאים של הוועד האולימפי בישראל ולמאמן נבחרת הנשים של של ישראל. אנו מאחלים לך שחר הצלחה רבה!" – וזהו רווח נקי לבנות".


צילומים: עמית שיסל

ריכוז הישגיו הבינלאומיים הגדולים בקריירה ארוכת השנים

שחר צוברי, נולד ב-1.9.1986 באילת.
ייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים: בייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו 2016 .


2008 – מדליית ארד באליפות עולם בניו זילנד
2008 – מדליית ארד במשחקים האולימפיים בבייג'ינג
2009 – 2010 – אלוף אירופה 
2013 – מקום 4 באליפות אירופה
2011 – סגן אלוף אירופה
2016- מקום 6 באליפות העולם
2017 – מקום 4 אליפות עולם
2018 – מדליסט ארד אליפות אירופה
2020 – מקום 4 באליפות העולם וסגן אלוף אירופה