האתלטית האולימפית היהודיה אירנה שווינסקה, הלכה לעולמה בגיל 72

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

אירנה שווינסקה האתלטית הפולנית היהודיה, מהאתלטיות הגדולות בהיסטוריה, הלכה אמש לעולמה. לפני כחודש מלאו לה 72.

 

אירנה היתה אלופת אולימפית ב-200 מטרים, 400 מטרים ו-4X100 מטרים, והחזיקה בשיאים עולמיים ב-100 מטרים, 200 מטרים ו-400 מטרים.

 

שווינסקה זכתה בקריירה שלה בשבע מדליות אולימפיות : 3 זהב, 2 כסף ו-2 ארד. היא זכתה גם במהלך הקריירה שלה ב-10 מדליות באליפויות אירופה: 5 זהב, 1 כסף ו-4 ארד.

 

ב-2010 ביקרה בישראל והתארחה בוועד האולימפי בישראל. היא השתתפה בסיור במרכז המבקרים החוויה האולימפית, ונפגשה עם אסתר רוט שחמורוב, עמה התחרתה במהלך הקריירה שלה וגם התאמנה אתה במחנות אימונים. היא פגשה אז גם את שלומית ניר טור והקופצת לגובה דניאל פרנקל. 

 

שווינסקה הגיעה לישראל לכנס של התאחדות האתלטיקה האירופית שאירח איגוד האתלטיקה יחד עם מדליסטים אולימפיים נוספים: ואלרי בורוזוב, גבריאלה סאבו ומאיה אזראשווילי.

 

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך : "אני בהלם ומאד עצוב על האבידה של חברתנו האולימפית אירנה שווינסקה. כל המשפחה האולימפית נתונה באבל. היא תיזכר תמיד כאישיות מיוחדת כאתלטית וכחברה בוועד האולימפי הבינלאומי. עם העדינות והצניעות שלה היא הייתה מודל לחיקוי והקדישה את כל חייה לספורט. היא נתנה השראה לאתלטים ונשים בכל העולם. אני אישית חוויתי אותה במשך הרבה שנים ותמיד יהיו לי זיכרונות טובים על הזמנים שבילינו יחד"

 

אחרי פרישתה קיבלה תואר מוסמך בכלכלה, הצטרפה ב-1998 כחברת הנהלת הוועד האולימפי הבינלאומי, וב-2004 מונתה לנשיאת התאחדות האתלטיקה בפולין. היא היתה חברה בהיכל התהילה הבינלאומי לספורטאים יהודיים ובהיכל התהילה של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית.

 

יהי זכרה ברוך!

 

צילום: אתר ONE. אירנה שווינסקה בז'קט לבן שלישית מימין