האתלטית האולימפית בקפיצה משולשת, חנה קנייזבה מיננקו, הגיעה למרכז הספורט לילדים ולנוער בבי"ח מאיר

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הכי רחוק שאפשר!

האתלטית האולימפית בקפיצה משולשת, חנה קנייזבה מיננקו, הגיעה אלינו אמש למרכז הספורט לילדים ולנוער והעבירה אימון קופצני במיוחד שהרים את כל הילדים על הרגליים.

מיננקו, שנשאה את הדגל בטקס הפתיחה של המשחקים האולימיפיים טוקיו 2020, שיתפה את הילדים בתחושה האדירה המתלווה להשתתפות באירוע הספורט הגדול ביותר בתבל: " להיות באירוע עם הכי טובים זו פסגת ההישגים – הגשמת חלום של ממש. זה המקום בו ספורטאי יכול לבחון את עצמו מול הכי טובים שיש"

במשחקים האולימפיים לונדון 2012 במדי אוקראינה סיימה מיננקו במקום הרביעי, אחריהם עשתה עליה לישראל ומ-2013 היא מייצגת את מדינת ישראל.

בשנת 2015 הוכתרה לסגנית אלופת העולם עם שיא ישראלי ואישי חדש – 14.78 מטר!

לאחר מכן העפילה לשני גמרים אולימפיים נוספים בריו 2016 ובטוקיו 2020.

כשהדגימה לילדים את המרחק של השיא בו מחזיקה – נשארו הילדים והצוות בהשתאות מול המרחק הבלתי נתפס!

באליפות אירופה באתלטיקה 2022 שנערכה במינכן זכתה מיננקו במדליית הארד – אותה הקדישה לי״א חללי מינכן והיא חברת ועדת הספורטאים של הוועד האולימפי בישראל ונציגת הספורטאים בוועדה לשוויון מגדרי.

במהלך האימון המשותף הדגימה והתאמנה מיננקו עם הילדים בקפיצות מסוגים שונים ואף סיפרה להם על החשיבות הגדולה בעיניה בתרגול קבוע למוח לצד העיסוק היומי בספורט.

בתום השיעור אחרי אינספור "סלפיז" מרגשים ומעצימים היא דאגה לחזור ולהזכיר לילדים שהדרך חשובה לא פחות מהתוצאה – והתרגשה ביחד איתם מהדרך המיוחדת והכבירה שהם עוברים בעצמם.