ד"ר פלאח סמארה, רופא שיניים ערבי-ישראלי הודיע על הענקת חסות לנבחרת סייפי הדקר של ישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

בעוד עשרה ימים, ב-25 בחודש, תיפתח בדוחא תחרות הגראנד פרי המסורתית של קטאר בסיוף (דקר), המתקיימת זו השנה החמש עשרה ברציפות. ישראל תשתתף בתחרות זו בפעם השביעית.

 

היום, לפני יציאת המשלחת הישראלית לדוחא והצגת המשלחת, הודיע רופא השיניים ד"ר פלאח סמארה שהוא מעניק חסות לנבחרת סייפי הדקר של ישראל בשנתיים הקרובות.

 

ד"ר סמארה, בן 54, הוא הערבי הישראלי הראשון המעניק חסות לספורטאים חברי הסגלים האולימפיים של ישראל.

 

היקף החסות לשנתיים הקרובות 200 אלף ₪ בסך הכל, 100 אלף ₪ לשנה.

 

ד"ר פלאח סמארה, נולד וגדל בטירה, רופא שיניים במקצועו נשוי לד"ר סוזאן, גם היא רופאת שיניים ולשניים בן בשם אחמד  – גם הוא רופא שיניים.

 

למשפחה, שגרה בכפר סבא הירוקה, שתי מרפאות שיניים בעיר מגוריהם כבר עשרות שנים. ד"ר פלאח סמארה מעורב מאד בקהילה המקומית בכפר סבא, ותרומה ונתינה לקהילה הם חלק חשוב מאד באג'נדה שלו.

 

ד"ר סמארה הוא חבר רוטרי בעיר, מרצה על בריאות השן במועדון רוטרי המקומי ובמועדונים אחרים של רוטרי וכן בבתי הספר בעיר. הוא מעניק טיפולי שיניים חינם לנזקקים שמחלקת הרווחה של עיריית כפר סבא מפנה אליו ותורם ליהודים וערבים כאחד. 

 

הוא מעניק מלגות לתלמידים וסטודנטים תושבי טירה ללימודים אקדמיים, הוא הקים חדרי מחשבים בבתי ספר בטירה ומבצע טיפולי שיניים בטירה לנזקקים.

 

ד"ר סמארה : " מכובדיי. הגב' יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל; מר אורי חרל"פ, יו"ר איגוד הסייף; חברי בן עירי אוהד בלוה, מאמן נבחרת הסייף של ישראל, ואחרונים חביבים – סייפי הנבחרת – יובל, דני ועידו.

 

אני נרגש מאוד לעמוד כאן לפניכם. בתפיסת עולמי מי שזכה והגיע למנוחה ולרווחה, מן הראוי שיחזיר בחזרה לחברה ולקהילה בקרבן הוא חי. רבים וטובים עושים זאת, אבל פעמים רבות מתקשים אגב כך לחצות מחסומים של אוכלוסייה ולאום. ואם כבר נחצים המחסומים האלה, הרי שבדרך כלל מדובר בנדבנים יהודים שמממנים פרויקטים חברתיים, ספורטיביים ואחרים בחברה הערבית.

 

בתמונת (מימין): דני ליס, יובל פרייליך, עידו הרפר, ד"ר סמארה, יעל ארד ואוהד בלוה

 

והנה אני עומד כאן לפניכם, אזרח ערבי גאה של מדינת ישראל, שהחליט לתרום לחברה, בין השאר, באמצעות חסות לנבחרת הדקר האולימפית של ישראל, שכל ספורטאיה, כרגע לפחות, יהודים.

 

למיטב ידיעתי, זו אחת הפעמים הבודדות בהיסטוריה של הספורט בישראל שתופעה כזו מתרחשת, אם לא הפעם הראשונה ממש. עבורי מתן החסות הזאת טבעי, מתבקש, ותואם תפיסת עולם, שאני עמל על קידומה כבר שנים. אבל נדמה לי שבכ"ז, המעמד הזה חורג קצת מהאני-האישי שלי, ומייצג רגע – לא כל כך שכיח – של דו קיום, אחווה, שלום ושוויון במדינה שלנו.

 

לא סתם בחרתי בסייף. ספורט לא מאד פופולרי, של מחויבות ומצוינות אישית, שלא רבים הקופצים לסייע לו. אדרבה, עבורי זה אתגר – קודם כל לאפשר לסייפים הנהדרים שלנו תנאים טובים יותר וראש שקט, שיוכלו לרכז את כל מרצם ויכולתם במשימה להגיע  למשחקים האולימפיים בטוקיו, ועוד קודם לכן להצליח בתחרות הגראנד פרי שתהיה בדוחא בשבוע הבא.

 

בהקשר רחב יותר, אני רוצה שהספורט הזה יעזור לבנות גשר בין יהודים וערבים במדינה שלנו, ובעיקר בין בני נוער – דור העתיד שלנו. בחזוני אני רואה מועדוני סייף ערביים-יהודים, שיוציאו מתוכם את הספורטאים שלנו לאולימפיאדות מ-2028 ואילך. עוד לא ידוע איפה תיערכנה האולימפיאדות האלה, אבל אני כבר יודע מי אני רוצה שייצג את ישראל בהן.

 

בשלב הראשון, בחודשים הקרובים ממש, אני מתכוון ליזום הקמת מועדון סייף לבני נוער בעיר הולדתי – טירה, מועדון שיקבץ אליו בני נוער מהעיר ומערים וישובים יהודים סמוכים. אני מאמין שזה אפשרי, אני כבר רואה את זה מול עיניי.

 

תודה רבה לכולם, ניפגש חלקנו בקטאר בשבוע הבא, אל אל ישראל!

 

הנבחרת היוצאת לדוחא: "גראנד פרי" יתקיים בין התאריכים 25 עד 27 בינואר 2019. בתחרות משתתפים: כ-130 סייפים מכ-30 מדינות. 
לתחרות יוצאים מישראל עידו הרפר (בן 27) ויובל פרייליך (בן 24 ) והמאמן אוהד בלוה.

 

עידו הרפר  – קפטן נבחרת ישראל, חמש פעמים אלוף ישראל ומדורג במקום ה-56 בעולם. בין הישגיו עד כה: מקום שלישי באליפות אירופה לנוער בשנת 2009. שלוש פעמים דורג במקום העשירי באליפות העולם לבוגרים מתוך כ-200 סייפים שהשתתפו בכל מהתחרויות.

 

סטודנט לתואר שני במנהל עסקים. 

 

יובל פרייליך – פעם אחת אלוף ישראל. כיום מדורג במקום ה-65 בעולם. במרץ 2016 רשם דירוג שיא – 31. בין הישגיו עד כה: אלוף עולם לקדטים 2012. 

 

אלוף אירופה לנוער ב-2014 וב-2015 בתחרות שהתקיימה בישראל. דורג פעמיים במקום חמישי באליפות העולם לנוער. זכה במדליית ארד בתחרות גביע העולם לבוגרים בוונקובר 2016 בהיותו בן 21. דורג במקום ה-12 באליפות העולם לבוגרים ב-2018 בסין.

 

צילומים: באדיבות הוועד האולימפי בישראל.

 

בתמונת השער (מימין): אורי חרל"פ, עידו הרפר, ד"ר , יעל ארד ואוהד בלוה.