דניאל בלומן, חבר נבחרת ישראל ברכיבת סוסים: "הנבחרת שלנו היא אחת הנבחרות הטובות בעולם"

מאת: הוועד האולימפי בישראל

ענף הרכיבה על סוסים פתח היום את הקמפיין הרשמי שלו לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי הוועד האולימפי בישראל אתמול אחה"צ, נכחו דניאל בלומן, הרוכב האולימפי וחבר נבחרת ישראל בקפיצות ראווה, עו"ד כני לאלו, יו"ר ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל, וגילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל.

דניאל בלומן (במרכז התמונה)

את מסיבת העיתנואים פתח עו"ד כני לאלו: "ישראל בתהליך גדילה עם נבחרת מאוד חזקה והמטרה שלנו היא 2028. טוקיו 2020 זו רק תחילת דרך. אנו מקווים להמשיך גם לפריז וללוס אנג'לס, שם נהיה מועמדים רציניים לזכייה במדליה".
בהמשך ציין עו"ד לאלו: "לישראל יש כיום נבחרת מהחזקות בעולם. המטרה בטוקיו היא לעלות לגמר. בפריז אולי לזכות במדליה."

הרוכב דניאל בלומן, רק בן 29, כבר התחרה במהלך הקריירה שלו פעמיים במשחקים האולימפיים תחת דגלה של קולומביה, והיה לאחד הרוכבים הצעירים בהיסטוריה של הענף לעשות זאת בגיל צעיר כל כך.
בלומן עבר לייצג את ישראל לפני כשנתיים אחרי שעלה ארצה, ובקיץ האחרון התחרה עם נבחרת ישראל באליפות העולם הראשונה שלה אי פעם בארה"ב.

דניאל, שנמצא בביקור בזק בישראל, התייחס לתחרות הקריטריון שהתקיימה במוסקבה, בה השיגה נבחרת ישראל את הכרטיס האולימפי : "התחרות ברוסיה בה קבענו את הקריטריון הייתה חלום. עבדנו בשביל זה במשך שנים ואנחנו מאוד גאים בהישג. הנבחרת שלנו נחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם, וזה נותן לנו מוטיבציה גדולה ואנו מקווים גם הזדמנות להשיג מדליה לישראל".

בלומן הרחיב בדבריו גם על עולם הרכיבה: "מדובר בענף שהפופולאריות שלו עולה. זהו ספורט מאוד מיוחד. הסוס הוא חבר הצוות שלי. כמו ששוער הוא חלק בלתי נפרד מקבוצת כדורגל ובלעדיו אין נבחרת, כך עם הסוס שלי. האחריות שלי כרוכב היא לדאוג לו כחבר צוות לכל דבר".
בלומן הוסיף: "כולנו התחלנו לרכב לא בשביל הכסף או התהילה שבספורט הזה, אלא קודם כל מאהבה גדולה לסוסים. משם הכול מתחיל".

על החיבור בין הסוס לרוכב הסביר: "זו מערכת יחסים שאנחנו צריכים לעבוד עליה כל הזמן. אנו עושים עבודה ואימונים כל יום על מנת לשפר ולבסס את הקשר שלנו. מדובר בחיה מאוד עדינה, יש פציעות, ופציעה של סוס יכולה למנוע מרוכב להתחרות במשחקים אולימפיים ובכלל, לכן לכל רוכב יש מספר סוסים שהוא עובד איתם במקביל ומנסה לבסס איתם את הקשר הטוב ביותר האפשרי".

על שאלת עלותו של ספורט הרכיבה אמר בלומן: "זו שאלה שקשה לענות עליה כיוון שזה תלוי באיזה שלב נמצא הסוס באימונים שלו. זה לרוב מה שקובע את מחירו של סוס, שיכול להגיע גם לכמה מיליוני יורו".

על הקשר בין הרוכבים בנבחרת סיפר דניאל: "למרות שזה בבסיס ספורט בו אנו מתחרים רוב השנה כל אחד לבד וכל אחד עם הסוס שלו, אנו נפגשים מספר פעמים בשנה עבור מטרה אחת והיא לייצג את ישראל כמדינה ולכן זה גם משהו מאוד מיוחד עבורנו. לייצג את ישראל בעולם זו גאווה גדולה עבורי. המטרה המשותפת גורמת לנו להיות מאוחדים, וזה לא משנה מאיפה כל אחד מגיע או אם לא הכרנו קודם".

עו"ד כני לאלו הודה לגילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל על החיבוק שקיבלו חברי הנבחרת עוד כשהדברים היו רק על הנייר.  

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי: "ההתאחדות לספורט הרכיבה סגרה לנו את הפינה הזו. בכנות, היינו בטוחים שענף הרכיבה יספק לנו את מה שחיפשנו, אבל חשבנו שזה יהיה בקריטריון אישי. הרכיבה הקבוצתית הייתה נראית כמו חלום רחוק, ועכשיו זו מציאות.
אנחנו בוועד האולימפי בישראל מורידים בפניכם את הכובע על החזון, הנחישות והרצון. התאחדות הרכיבה הצליחה גם לגייס נותני חסות כי מדובר בעסק יקר, והם עשו ועושים זאת בצורה מושלמת. הם יכולים בהחלט לשמש דוגמא לגופים ואיגודים אחרים".

צילומים: עמית שיסל
ההתאחדות הלאומית לרכיבה על סוסים